مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از امشب به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب وارد ایران می‌شود، روند فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش‌بینی و تشریح کرد.

ورود سامانه بارشی جدید از امشب به کشور
کد خبر: 245992
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهارکرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه 28 آبان) درسواحل دریای خزر بویژه در استان گلستان و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اوایل امشب سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود ، گفت: فردا (سه شنبه 29 آبان) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ‌بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ یزد، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان،‌ هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پس فردا (چهارشنبه 30 آبان) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین اضافه کرد: امروز و فردا به سبب وزش باد شدید، ‌مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب از اواخر امروز و طی روز آینده در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: طی دو روز آینده روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای پر جمعیت و صنعتی کشور بویژه تهران، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 آبان) نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی بیشترین و کمترین دمای 14 و 8 و 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها