کد خبر: 246065
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

لیگ ملت‌ها؛ کابوس قهرمانان جهان

قهرمانان جهان در چند دوره اخیر در لیگ ملت‌ها نتایج ضعیفی کسب کردند و در مقابل تیم‌هایی که شانس کمی برای صعود داشتند به نیمه‌نهایی راه یافتند.

لیگ ملت‌ها؛ کابوس قهرمانان جهان
کد خبر: 246065
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اسپانیا تنها تیم‌ ‌ملی بزرگی نیست که در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها حضور ندارد. این رقابت‌ها برای نخستین بار با هدف کمتر شدن فاصله تیم‌ها در اروپا برگزار شد. این بازی‌ها به نحوی جایگزین دیدارهای دوستانه شده و یوفا با برگزاری لیگ ملت‌ها قصد داشت به جذابیت فیفا دی بیافزاید. پس از گذشت چند هفته‌ مشخص شد فاصله تیم‌های اروپایی کم شده است.

نباید جان گرفتن دوباره هلند را در این بازی‌ها فراموش کرد. کسی تصور نمی‌کرد نارنجی پوشان بتوانند در گروهی که فرانسه حضور دارد، بدرخشند اما این اتفاق رخ داد.

بر این اساس، ایتالیا (قهرمان جام جهانی 2006)، ‌اسپانیا (قهرمان جام جهانی 2010) و آلمان (قهرمان جام جهانی 2014) در مرحله پایانی لیگ ملت‌ها حضور ندارند. فرانسه آخرین قهرمان جهان نیز تنها در صورت تساوی هلند مقابل آلمان سقوط کرده به دسته B، می‌تواند به مرحله نهایی صعود کند.

در مقابل، تیم‌هایی مانند پرتغال (قهرمان یورو 2016)، انگلیس و سوئیس - که بلژیک، تیم سوم جام جهانی 2018 را کنار زد - توانستند به نیمه‌نهایی صعود کنند. قهرمان این بازی‌ها نهم ژوئن مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها