پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان مجلس:

ترس از آبرو نباید موجب کتمان قربانیان تجاوز شود

عضو فراکسیون زنان مجلس با یادآوری اینکه ترس از آبرو نباید باعث شود قربانیان مساله تجاوز را کتمان کنند،گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده متجاوزان و افزایش قربانیان باید افراد به سکوت خود پایان دهند و این مساله را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

ترس از آبرو نباید موجب کتمان قربانیان تجاوز شود
کد خبر: 246066
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری، با بیان اینکه در اغلب کشورها با مساله تجاوز مواجه هستیم اما نوع مواجهه با چنین حوادثی متفاوت است، گفت: نوع نگرش جامعه به مساله تجاوز باید تغییر یابد و اصلاح شود و شرایط جامعه نباید به گونه ای باشد که جای قربانی با فرد متجاوز عوض شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه ترس از آبرو نباید باعث شود قربانیان مساله تجاوز را کتمان کنند، افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده متجاوزان و افزایش قربانیان باید افراد به سکوت خود پایان دهند و این مساله را از طریق مراجع قضاییپیگیری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش خودمراقبتی به کودکان و دانش آموزان، ادامه داد: آموزش و آگاهی بخشی و اصلاح نگرش اجتماعی نسبت به آموزش های جنسی به کودکان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

آگاهی خانواده‌ها و فرزندان از مساله تجاوز باید افزایش و موضوع مراقبت از کودکان و نوجوانان جدی گرفته شود


سلحشوری با بیان اینکه آموزش های لازم و جنسی باید از طریق مشاوران کودکان به خانواده ها ارائه و سپس خانواده ها آنها را به کودکان آموزش دهند، تصریح کرد: باید آگاهی خانواده ها و فرزندان از مساله تجاوز افزایش و موضوع مراقبت از کودکان و نوجوانان جدی گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش موثر و حائزاهمیتی جهت آگاهی بخشی و توانمندسازی دانش آموزان در مسائل مختلف از جمله مسائل جنسی دارد، گفت: تشکیل کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان و خانواده آنها باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد البته آموزش از طرف خانواده ها بسیار مهمتر از آموزش از طریق آموزش و پرورش است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مجازات هایی برای مجرمان در نظر گرفته شده، گفت: همچنان تناسب چندانی میان جرم انجام شده و مجازات وجود ندارد و بهتر بود برخوردهای قانونی شدیدتر تعیین می شد هر چند حقوقدان هایی که در رابطه با تدوین این لایحه همکاری داشتند میزان مجازات را متناسب تشخیص دادند.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها