کد خبر: 246118
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

غلامرضا مهرداد اعلام کرد:

تامین 95 درصدی سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی/ تنها 2 نیروگاه کوچک به شبکه گاز کشور متصل نیست

غلامرضا مهرداد مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت:تمامی واحد‌های شبکه سراسری به جز دو نیروگاه کوچک کنارک و زرند به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.

تامین 95 درصدی سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی/ تنها 2 نیروگاه کوچک به شبکه گاز کشور متصل نیست
کد خبر: 246118
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مهرداد مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون گاز تحویلی به نیروگاه‌ها حدود 5.3 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته مصرف گازوئیل در بازه زمانی یاد شده 6 درصد و مصرف مازوت نیز در همین مدت حدود 22 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی یادآوری کرد: پیش از کاهش دما در فصل پاییز مصرف سوخت مایع درنیروگاه‌ها تنها در حدود پنج میلیون لیتر بوده است، ولی در طی چند روز اخیر با افت دما در مناطق مختلف کشور و در پی آن محدودیت‌های ایجاد شده برای مصرف گاز در برخی نیروگاه‌ها طبیعتا مصرف سوخت مایع نیز مقداری افزایش یافته است.


مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی ابراز کرد: بر این اساس در حال حاضر سوخت مصرفی نیروگاه‌ها توسط 20 میلیون لیتر مازوت، 25 میلیون لیتر گازوئیل و حدود 110 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موجودی سوخت مناسبت‌تری نسبت به سال گذشته داریم، ادامه داد: هم اکنون حدود 70 درصد مخازن نفت گاز و 86 درصد مخازن نفت کوره تکمیل شده است و ذخیره نسبتا مناسبی را در ابتدای فصل سرما در اختیار داریم که با هماهنگی واحد‌های مختلف شرکت گاز و شرکت پخش فرآورد‌ه‌های نفتی امیدواریم تا پایان سال مشکلی در زمینه سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها نداشته باشیم.

مهرداد با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز طبیعی بوده است، گفت: تقریبا تمامی واحد‌های شبکه سراسری به جز دو نیروگاه کوچک کنارک و زرند به شبکه گاز کشور متصل شده‌ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها