کد خبر: 246119
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

4 برابر تلفات ترافیکی معلولیت داریم

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 16 هزار مرگ و میر ناشی از حوادث داریم که 4 برابر آن دچار معلولیت می‌شوند.

4 برابر تلفات ترافیکی معلولیت داریم
کد خبر: 246119
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی در اولین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت گفت: در هر نظامی افرادی مواجهیم که از فرصت‌های برابر برخوردار نیستند و نیازمند حمایت و مداخله تخصصی دولت و سازمان‌ها هستند. برخی از افراد دچار مصونیت‌هایی هستند و نیازمند حمایت مالی، روانی و اجتماعی بوده و برخی دچار معلولیت می‌شوند که این یک پدیده جهانی است و مختص یک کشور یا اقلیم نیست. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت 10 تا 15 درصد جمعیت هر کشور دچار نوعی معلولیت است که باید مداخلات تخصصی برای کنترل معلولیت‌ها داشته باشد.

بندپی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه غربالگری ژنتیکی قبل از ازدواج اجباری شده است و آئین‌نامه آن در دستور کار دولت قرار دارد چرا که سالانه 29 هزار تا 35 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود و نیمی از آن اختلالات ژنتیکی است. اختلالات ژنتیک یکی از دلایل اصلی معلولیت زایی است به همین دلیل به سراغ زوج‌های در آستانه ازدواج رفتیم تا استان‌های یزد و کرمان را در طرح غربالگری ژنتیک قرار دادیم و یکی از شهرستان‌های تمام استان‌ها را نیز مشمول طرح کردیم.

بندپی گفت: گاهی معلولیت ناشی از حوادث است به طوریکه 16 هزار مرگ و میر ناشی از حوادث داریم که 4 برابر آن دچار معلولیت می‌شوند،گاهی بیماری باعث معلولیت شده و گاهی بدو تولد است. 300 مرکز مشاوره ژنتیک داریم که 96 درصد آن برون‌سپاری شده است. در سامانه بهزیستی یک میلیون و 500 هزار نفر معلول ثبت‌نام کرده‌اند که 240 هزار نفر آنها کودک بوده و 150 هزار نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها