کد خبر: 246192
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت تا دو ماه آینده نهایی می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در کمیته تخصصی در حال بررسی است و قول می دهم تا 2 ماه آینده این طرح در کمسیون حقوقی تصویب و به صحن علنی مجلس برود.

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت تا دو ماه آینده نهایی می‌شود
کد خبر: 246192
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شب گذشته در گفتگو با برنامه پایش در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت گفت: این طرح تا دو ماه آینده در کمسیون قضائی و حقوقی مجلس نهایی می شود.

وی گفت : ما مخالف انحصار در وکالت هستیم، کانون وکلا طرحی را به کمسیون حقوقی و قضائی مجلس فرستاده که در آن انحصار است و ما آن طرح را رد کردیم. طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در کمیته تخصصی در حال بررسی است و قول می دهم که تا 2 ماه آینده این طرح در کمسیون حقوقی تصویب و به صحن علنی مجلس برود.

حسین قربان زاده متولی کمپین حذف معیار ظرفیت از آزمون وکالت نیز در این برنامه گفت: از پرونده هایی قضائی که در کشور داریم فقط 10 درصد با وکیل حل و فصل می شوند، یعنی 90 درصد از پرونده ها بدون حضور وکیل حل و فصل می شوند. همچنین 95 درصد پرونده ها و مسائل حقوقی مردم بدون وکیل در حال پیگیری و حل و فصل است.

وی افزود : هم اکنون 700 هزار فارغ التحصیل حقوق داریم و سالانه 25 هزار دانش آموخته حقوق فارغ التحصیل می شوند. از این تعداد حدود 250 هزار فارغ التحصیل حقوق بیکار داریم و سالانه فقط دو تا 5 هزار نفر جذب وکیل داریم. در هیچ کشوری برای وکالت دادگستری و مشاور حقوقی محدودیت پذیرش در نظر نمی گیرند.

قربان زاده تصریح کرد: در حال حاضر سردفتری ازدواج و طلاق، دفتر خدمات الکترونیکی قضائی و سردفتری اسناد رسمی مسدود و جذبی در این باره صورت نمی گیرد. جالب این است بدانیم که دو شغله های حقوق در حال حاضر زیاد هستند و افرادی هستند که بطور همزمان دفتر اسناد رسمی و دفتر خدمات قضائی دارند.

وی عنوان کرد: برای مشاوره حقوقی نیازی به آزمون نداریم، ولی در حال حاضر انحصار مشاوره حقوقی در دست وکلاست و فارغ التحصیلان حقوق نمی توانند مشاوره بدهند. آزمون وکالت برای وکالت در محاکم و دادگستری ها است ولی مشاوره حقوقی هیچ گونه دخالتی در کار وکلا نیست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها