کد خبر: 246210
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی:

رشد تجارت محصولات کشاورزی نیازمند به روز شدن استانداردهاست

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: کشاورزی ایران ظرفیت بالایی برای رسیدن به بازارهای منطقه ای و اروپایی دارد که تحقق آن نیازمند به روز رسانی استانداردها بر اساس قواعد تجات جهانی است.

رشد تجارت محصولات کشاورزی نیازمند به روز شدن استانداردهاست
کد خبر: 246210
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین شیرزاد روز دوشنبه در حاشیه نخستین روز از همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت موادغذایی و کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در تهران در جمع خبرنگاران افزود: شبکه تعاون روستایی با 4.5 میلیون عضو به دنبال برنامه ریزی جامعی برای پیوندها و بازارهای منطقه ای و بازارهای مشترک تعاونی های اتحادیه اروپا است که بطور عمده نزدیک فرانسه و اسپانیا و برخی از کشورهای اروپای شرقی قرار می گیرد.


وی با اعلام اینکه توسعه روابط اتحادیه اروپا نقش بسزایی در مبادلات تجاری کشاورزی و مواد غذایی ایران در آینده نزدیک خواهد داشت، گفت: قصد داریم با استفاده از تکنولوژی که در زمینه بذور اصلاح شده وجود دارد، قراردادهای مشترکی بین اتحادیه های تعاونی روستایی ایران و اروپا منعقد کنیم.
به گفته شیرزاد، مراحل اولیه انعقاد این تفاهمنامه آغاز شده است و قصد دارد تاخیر در ورود تکنولوژی و نوآوری به صنعت کشاورزی ایران را جبران کند.


وی تصریح کرد: در زمینه تولید بذور سبزی و صیفی و بذور زودبازده تلاش داریم که با استفاده از قوانین موجود و رعایت قواعد بهداشتی حاکم بر استانداردهای تجارت بین الملل که در فروش و تجاری سازی محصولات کشاورزی و مواد غذایی موثر است، به اتحادیه اروپا متصل شویم.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: به دنبال ارتباط دو جانبه تعاونی های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه پیوند های مالی و سرمایه گذاری های جدید هستیم.


وی تامین مالی مربوط به تکمیل زنجیره غذایی و به روز رسانی آن را یکی از نیازهای صنعت کشاورزی برشمرد و گفت: تعاونی های روستایی ایران نیاز به یک دگرگونی دارند که این امر متکی به نیاز و مدیریت بازار است تا تجارت محصولات کشاورزی صورت گیرد.


شیرزاد با اشاره به وجود 6 هزار تشکل کشاورزی در کشور ادامه داد: اکنون اتحادیه ها و تشکل های تعاونی ایران به دلیل کُندی در تامین محصولات کشاورزی صادراتی و صادرات نزدیک 1.5 میلیون تنی به اتحادیه اروپا، سهم چندانی از این بازار ندارند.


رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی تصریح کرد: اکنون که شدیدترین تحریم ها از سوی آمریکا علیه کشورمان وضع شده است، شبکه تعاون روستایی می تواند حلقه واسطی با اروپا شود.

قیمت 2 هزار تومانی شیرخام را حمایت می کنیم


شیرزاد به دامداران نوید داد و گفت: براساس اقتضای بازار و سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی برای حمایت از دامداران خرد، کوچک و متوسط در زمان مازاد تولید شیرخام و طبق مصوبات تنظیم بازاری وارد بازار می شویم و اجازه نمی دهیم قیمت شیرخام از 2 هزارتومان به قیمت نازل تری به فروش برسد.


وی اظهار داشت: قیمت 2 هزار تومانی شیرخام مدنظر است و کمک می کنیم این رقم با سیاست های حمایتی اتحادیه ها و شبکه تعاون روستایی در پایداری تولید در دامداری های کوچک کمک کند.


همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا روزهای 28 و 29 آبان ماه در تهران برپاست.


آشنایی متقابل با استانداردها و ضوابط ایمنی و کیفی محصولات غذایی و کشاورزی، افزایش آگاهی طرفین نسبت به ساز و کارهای تولید محصولات غذایی و کشاورزی و رایزنی درخصوص رفع موانع تجارت دو جانبه محصولات غذایی و کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا از اهداف این همایش دو روزه است.
در این همایش با حضور نمایندگان کشاورزی عضو اتحادیه اروپا و ایران، ظرفیت‌های کشاورزی دو طرف بررسی خواهد شد تا منجر به توافق هایی در زمینه رعایت استانداردها و مبادلات تجاری شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها