کد خبر: 246304
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

یک مقام کرد عراقی:

به آمریکاییها گفتیم در تحریم ایران شکست می خورید

یک مقام مذاکره کننده با هیات خزانه داری آمریکا اعلام کرد به هیات آمریکایی اعلام کرده ایم که در تحریم ایران شکست خواهید خورد چون توان کاهش نفوذ ایران در عراق را ندارید.

به آمریکاییها گفتیم در تحریم ایران شکست می خورید
کد خبر: 246304
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام کرد عراقی مذاکره کننده با هیات خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به در اربیل گفت: هیات خزانه داری آمریکا تمام تلاش خود را بکار می گیرد که مانع افزایش نفوذ ایران در عراق و منطقه شود اما آنها تلاش بیهوده ای انجام می دهند.


این مقام که نخواست نامش فاش شود افزود: ما به آنها اعلام کردیم که روابط تاریخی و مستحکمی بین عراق و ایران وجود دارد و این تلاشها هم راه به جایی نخواهد برد.


نامبرده افزود: به آمریکاییها گفتیم شما این همه تلاش کردید که با ساخت دیوار، ارتباطات خود با مکزیک که همسایه شما است، قطع کنید اما شکست خوردید حالا این سر دنیا می خواهید روابط ایران و عراق را کم کنید.


همسو با این سخنان مرکز مطالعات سیاسی جنبش تغییر با انتشار گزارشی تحت عنوان «تاریخ و آینده روابط ایران و آمریکا و تاثیر آن بر اقلیم کردستان عراق» اعلام کرد آنچه آمریکاییها را در سیاستهای تهاجمی شان علیه ایران محدود کرده است نیاز فراوان هم پیمانان آمریکا به منابع انرژی ایران و جایگاه ژئوپولوتیک ایران در منطقه می باشد که مجموعه ای گسترده از مرز مشترک با کشورهای آسیای میانه و حتی اروپایی دارد.


این گزارش مطالعاتی در خصوص تاثیر تحریمهای آمریکا بر روابط اقتصادی بین اقلیم و ایران می نویسد: واقعیت پیوستگی فوق العاده زیاد دو طرف به همدیگر دلیلی است بر اینکه طرفین دنبال راهکارهای فرار از این تحریمها به نحوی که منافعشان تامین شود باشند.


گفتنی است هیاتی از خزانه داری آمریکا با حضور در عراق در تلاش برای اعمال فشار بر عراق برای کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها