کد خبر: 246315
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

استقلال به دردسر افتاد؛ بدهی 6 میلیاردی به 2 بازیکن

دو بازیکن خارجی پیشین تیم فوتبال استقلال از این باشگاه به فیفا شکایت کرده‌اند.

استقلال به دردسر افتاد؛ بدهی 6 میلیاردی به 2 بازیکن
کد خبر: 246315
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بویان نایدوف بازیکن مقدونیه‌ای و پیشین استقلال، در حالی نیم فصل دوم لیگ سال گذشته به این تیم پیوست که برای نیم فصل 130 هزار و سال دوم 300 هزار دلار قرارداد بست.

این بازیکن در بدو حضورش در تمرینات استقلال مصدوم شد و دو ماه از میادین دور بود، پس از آن هم جایی در ترکیب نداشت و تا پایان فصل خیلی به او بازی نرسید. پس از اینکه فصل مسابقات به پایان رسید، مسئولان استقلال پیگیر فسخ قرارداد او نشدند و این بازیکن نیز که بلاتکلیف بود، به کشورش بازگشت.

بویان در صحبت‌هایی که با مسئولان وقت استقلال انجام داد، به آنها گفت که اگر مطالبات سال اول قراردادش پرداخت شود، بدون هیچ مشکلی قراردادش را فسخ خواهد کرد، اما این اتفاق نیفتاد تا این بازیکن اخیرا از باشگاه استقلال به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش به فیفا شکایت کند.

بویان بیست‌وسوم شهریورماه سال جاری با اشاره به شکایت خود از استقلال گفت: فقط ناامید شده‌ام از اینکه یک نفر تماس بگیرد و صحبتی برای حل مشکلم کند. آدمی هستم که شرایط را درک می‌کنم. ما خیلی راحت می‌توانستیم توافق کرده و مشکل را حل کنیم، اما متأسفانه یک نفر با من تماس نگرفت.

بویان برای نیم فصلی که در استقلال حضور داشت، 30 هزار دلار دریافت کرده بود و مسئولان وقت استقلال می‌توانستند با پرداخت 80 تا 100 هزار دلار دیگر، قراردادش را فسخ کنند. این اتفاق نیفتاد تا بویان به فیفا شکایت کند و خواستار کل مطالباتش شود. بویان به مسئولان فعلی استقلال گفته که حاضر است با گرفتن 200 هزار دلار با باشگاه توافق کند. باشگاه استقلال اما، به دلیل مشکلات مالی نتوانسته پولی فراهم کند و گرفتار پرونده‌ بازیکنی شده که تعداد بازی‌هایش به انگشتان یک دست نمی‌رسد. فیفا هنوز رأی این پرونده را صادر نکرده، اما با توجه به تجربه پرونده‌های قبلی استقلال در فیفا، به نظر می‌رسد که برنده بویان خواهد بود و می‌تواند مبلغ زیادی از استقلال به خاطر سهل‌انگاری مدیران وقت بگیرد. جالب است که بویان در حال حاضر برای تیم لاچی آلبانی بازی می‌کند و قراردادش 50 هزار دلار است!

مسئولان استقلال که به خاطر مسائل مالی، دچار مشکلاتی هستند، با پرونده رابسون جان‌واریو مدافع برزیلی و پیشین استقلال نیز روبه‌رو شده‌اند. بازیکنی که زمان علیرضا منصوریان به استقلال پیوست و البته جزو بازیکنان خوب خارجی بود. رابسون نیز از باشگاه استقلال به خاطر پرداخت نشدن 120 هزار دلار از مطالباتش به فیفا شکایت کرده و مسئولان استقلال باید منتظر اعلام رأی فیفا برای پرداخت آن باشند.

دیگر پرونده‌های استقلال در فیفا به پروپیچ و گومز بازمی‌گردد. با توجه به اینکه فیفا باید به تعداد حضور بازیکنان ملی‌پوش در جام جهانی به باشگاه پولی بدهد، استقلالی‌ها از فیفا خواسته‌اند این پول را به پروپیچ بدهند. در رابطه با پرونده گومز بازیکن پرتغالی نیز، فیفا رأی نداده است. این بازیکن سال گذشته در حالی در تست‌های پزشکی رد شد که مسئولان وقت استقلال برای او فرم قرارداد فرستاده و این بازیکن نیز مدعی شده که این فرم به معنای قرارداد خواهد بود.

مجموع شکایت بویان و رابسون 520 هزار دلار خواهد بود و با توجه به اینکه قیمت هر دلار در بازار ارز تقریبا 13 هزار تومان است، باشگاه استقلال در صورت محکوم شدن باید مبلغ 6 میلیارد و 760 میلیون تومان بپردازد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها