کد خبر: 246342
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۵۵:۰۰
| |

کلر پیژمان مسترکلاس فیلمبرداری در «سینماحقیقت» برگزار می‌کند

کلر پیژمان فیلمبردار هلندی و از دستیاران سابق رابی مولر با سفر به تهران مسترکلاس فیلمبرداری در دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» برگزار خواهد کرد.

کلر پیژمان مسترکلاس فیلمبرداری در «سینماحقیقت» برگزار می‌کند
کد خبر: 246342
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسترکلاس کلر پیژمان فیلمبردار هلندی روز 19 آذرماه 97 در کارگاه آموزشی جشنواره «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد. علاقمندان برای حضور در مسترکلاس کلر پیژمان، می‌بایست با مراجعه به سایت جشنواره اقدام به ثبت‌نام کنند.

کلر پیژمان در سال 1990 در رشته فیلمبرداری از آکادمی فیلم آمستردام فارغ‌التحصیل شد. او تحت عنوان مدیر فیلمبرداری در فیلم‌های داستانی و مستند کار کرده و همچنین فیلمبرداری آثار مستندی که خود کارگردانی کرده را هم برعهده داشته است.

همکاری طولانی پیژمان با رابی مولر فیلمبردار سرشناس هلندی از وقتی شروع شد که او پشت یکی از دوربین‌های سر صحنه «کلوپ اجتماعی بوئناویستا» اثر ویم وندرس قرار گرفت. مولر یکی از مهمترین اشخاص تاثیرگذار روی او بوده است.

از جمله فیلم‌هایی که توسط کلر پیژمان کارگردانی و فیلمبرداری شده، می‌توان به «پا روی ماه» که مستند کوتاهی راجع به پشت صحنه فیلم «رقصنده در تاریکی» لارس فون‌تریه است، یا Talking Guitars که در ایدفا 2007 و هات‌داکس 2008 به نمایش درآمد و نیز «بعداً مراقب باشیم» که منتخب ایدفا در سال 2009 بود، اشاره کرد.

آخرین ساخته مستند او «زندگی نور، رابی مولر» فیلمی در مورد رابی مولر و آثارش، با تکیه بر آرشیو شخصی این فیلمبردار بزرگ است. این فیلم در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد و در بخش مستند- پرتره این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» هم روی پرده می‌رود.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها