وزیر خارجه فرانسه:

درباره تحریم‌ها علیه عربستان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم

وزیر خارجه فرانسه در سخنانی گفت که کشورش درباره اعمال تحریم بر عربستان به خاطر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی هرگز درنگ نکرده و خیلی زود درباره این موضوع تصمیم خواهد گرفت.

درباره تحریم‌ها علیه عربستان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم
کد خبر: 246347
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رادیو "یورو 1" در پاسخ به این پرسش که آیا پاریس از اقدام آلمان در اعمال تحریم و ممنوعیت بر ورود 18 تبعه سعودی متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تبعیت می‌کند یا خیر، گفت: ما در حال حاضر با آلمان همکاری می‌کنیم و با آنها هماهنگ هستیم و خودمان نیز خیلی زود در مورد وضع تحریم‌ها تصمیم خواهیم گرفت. ما از این حد نیز فراتر می‌رویم، چراکه افشای کامل حقیقت امری ضروری است.

وی افزود: پاریس خواهان آن است قبل از تصمیم گیری، تمام حقایق این ماجرا آشکار شود و به همین دلیل باید عاملان این جنایت مشخص شوند.

این درحالی است که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در سخنانی در حاشیه نشست‌ اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته که ورود 18 عامل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به آلمان را ممنوع کند.

وزارت اقتصاد آلمان نیز اعلام کرد که دولت این کشور کاملاً صادرات سلاح به عربستان را در پی کشته شدن جمال خاشقجی متوقف کرده است.

لودریان درباره مذاکرات صلح یمن نیز تاکید کرد که این مذاکرات با حمایت سازمان ملل در اوایل دسامبر پیش رو در سوئد برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها