کد خبر: 246421
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

معاون اقتصادی شهردار مشهد:

شهرداری مشهد برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد

با تلاش شهردار و تیم اقتصادی جدید، شهرداری مشهد از لیست سیاه بانک مرکزی و بورس خارج شد.

شهرداری مشهد برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی معوقه‌ای ندارد
کد خبر: 246421
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی عنوان کرد: شهرداری مشهد در ابتدای سال 96 با رکود پرداخت بدهی ها ی معوقه روبرو بود ، عدم پرداخت 5 سری از سودهای علی الحساب اوراق مشارکت به شرکت سپرده گذاری بورس و سر رسید اقساط بانک های شهر، تجارت و ملت، شهرداری را در انتشار اوراق مشارکت از سال 96 به چالش کشیده بود.


وی در ادامه افزود: بازار ثانویه اوراق مشارکت در بورس و فرابورس انجام می گیرد که بر اساس قوانین در هر دوره 3 ماهه سود آن به حساب شرکت سرمایه گذاری جهت واریز به حساب دارندگان اوراق مشارکت انتقال می یابد، عدم تحقق این امر از ابتدای سال 96 و در دوره گذشته، شهرداری مشهد را در لیست سیاه بانک مرکزی و بورس قرار داده بود که با روی کار آمدن شهردار و تیم جدید اقتصادی، پرداخت معوقات و خروج از لیست سیاه در اولویت قرار گرفت.


خواجه نائینی با تاکید بر اینکه در جلسات موثر شهرداری با بانک ها بدهی های معوقه تعیین تکلیف گردید، اظهار داشت : تاکنون تنها 2 کلانشهر مشهد و تبریز بدهی های معوقه خود را تسویه نموده اند، در حال حاضر شهرداری مشهد هیچ گونه بدهی معوقه ای ندارد و از لیست سیاه خارج شده است، در نظر داریم در سال جاری نسبت به انتشار اوراق جدید در زمینه خطوط قطار شهری، بافت فرسوده حرم مطهر و.... اقدام نماییم.


وی به کسب رتبه نخست شهر مشهد در انتشار، تعداد، زمان و مبلغ اوراق مشارکت اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری مشهد در نظر دارد تا پایان سال 97 مبلغ 700 میلیارد تومان بابت خطوط قطار شهری، 300 میلیارد تومان بابت احداث فاز اول پایانه غرب مشهد، 200 میلیارد تومان بابت نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و 500 میلیارد تومان بابت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر منتشر نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها