رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

خلأ ‌‌3 هزار پست مدیریتی با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر‌اساس برآوردها بیش از 3 هزار پست مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خالی و فرصتی برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی ایجاد می‎شود.

خلأ ‌‌3 هزار پست مدیریتی با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان
کد خبر: 246422
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آغاز اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: دستگاه‎های اجرایی در اجرای قانون مذکور خیلی خوب عمل کرده‎‌اند و این همکاری صمیمانه در اجرای قانون جای تقدیر و تشکر دارد به طوری که اکثر بازنشستگان پیش از موعد قانونی از سمت خود را استعفا کردند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نظارت دقیقی بر اجرای قانون خواهند داشت و با هرگونه خلاف قانون به شدت برخورد خواهند کرد، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت از 4 روز قبل از اجرای قانون برای تمام بازنشستگان سرپرست تعیین و در وزارت کشور و وزارت امور خارجه نیز در تاریخ 24 آبان‌‎ماه استانداران و سفرای بازنشسته به اتفاق خداحافظی کردند.

وی با یادآوری اینکه در عین حال ظرفیت‎های قانونی برای اجرای این قانون وجود دارد و بر اساس پیش بینی که در قانون صورت گرفته، برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد؛ افزود: در گزارشی که دیوان محاسبات در روز ابتدایی قانون ارائه کرد، حاکی از اجرای قانون داشت؛ در عین حال نظارت‌ بر اجرای صحیح قانون ادامه خواهد داشت و بازرسان دیوان از تک تک دستگاه‌‎ها گزارش چگونگی اجرای قانون را اخذ خواهند کرد.

خدادادی با بیان اینکه افزون بر نظارت‎‌های دستگاه‌های نظارتی، مجلس نیز از طریق کمیته‎ای در کمیسیون اجتماعی بر اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت، گفت: نهایتاً پس از جمع بندی گزارش کمیته نیز اجرای قانون نحوه اجرای قانون نیز در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بر‌اساس برآوردها بیش از 3 هزار پست مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خالی و فرصتی برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی ایجاد می‎شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها