کد خبر: 246498
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۴:۰۰
| |

پمپئو مامور نجات «بن سلمان» شد

پایگاه اطلاع‌رسانی میدل ایست‌آی به نقل از این منبع خبر داد پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مذاکراتی که با رهبران عربستان داشته نقشه راهی را شخصا در اختیار سلمان و پسرش قرار داد و آنها از اکتبر گذشته آماده اجرای آن هستند.

پمپئو مامور نجات «بن سلمان» شد
کد خبر: 246498
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه سعودی اعلام کرد بن سلمان و پدرش طرحی را برای خروج سالم از بحران بزرگ قتل خاشقجی در چارچوب نقشه راهی که وزیر خارجه آمریکا برایشان تهیه کرده در اختیار دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی میدل ایست‌آی به نقل از این منبع خبر داد پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مذاکراتی که با رهبران عربستان داشته نقشه راهی را شخصا در اختیار سلمان و پسرش قرار داد و آنها از اکتبر گذشته آماده اجرای آن هستند.

بر اساس این نقشه راه ایالات متحده پیشنهاد کرده است که تهمت قتل خاشقجی به یکی از خانواده آل سعود زده شده و از این طریق بقیه رهبران کشور از آن جان سالم به در می‌برند.

این منبع که پایگاه بریتانیایی نامی از او نبرده تاکید کرد از مذاکرات وزیر خارجه آمریکا با رهبران عربستان اطلاع کامل دارد و بن سلمان و پدرش این نقشه راه را به عنوان آخرین راهبرد تلقی کرده و قصد دارند در صورت تشدید فشارها از آن استفاده کنند، بنابراین در صورتی که چنین اتفاقی افتاد نباید چندان غافلگیر شد.

بر اساس این گزارش، پمپئو چارچوب کلی این نقشه را در 16 اکتبر گذشته زمانی که دو هفته بعد از قتل خاشقجی به ریاض سفر و با پادشاه و ولیعهدش ملاقات کرد تهیه کرده بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا در گزارش خود که به شکل غیر رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته محمد بن سلمان را عامل اصلی قتل روزنامه‌نگار سعودی معرفی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها