گوشزد آمریکا به کره جنوبی:

بهبود روابط با کره شمالی نباید سریع‌تر از روند خلع سلاح اتمی باشد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن صراحتا به سئول اعلام کرده که بهبود روابطش با کره شمالی نباید سریع‌تر از پیشرفت پیونگ یانگ در برنامه خلع تسلیحات اتمی باشد.

بهبود روابط با کره شمالی نباید سریع‌تر از روند خلع سلاح اتمی باشد
کد خبر: 246560
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سخنرانی در نشست افتتاحیه کارگروهی با کره جنوبی که با هدف هماهنگی سیاست‌های مربوط به کره شمالی شکل گرفته، گفت که واشنگتن نسبت به این‌که سئول در بهبود روابط‌ش با پیونگ یانگ سریع حرکت می‌کند، نگران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: ما صریحا به کره جنوبی اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم از صلح در شبه جزیره کره و خلع تسلیحات اتمی کره شمالی مطمئن شویم و این روند نباید از روند بهبود روابط دو کره عقب بماند.

پامپئو اذعان کرد: ما معتقدیم که این دو روند باید دوشادوش یکدیگر پیش بروند. ما معتقدیم که این دو برنامه دو روند موازی بسیار مهم هستند و این کارگروه با این هدف شکل گرفته که مطمئن شود این دو روند در مسیر درست خود باقی می‌ماند.

لی دو - هون، نماینده ویژه کره جنوبی در امور امنیتی و صلح شبه جزیره کره و استفان بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی ریاست این کارگروه را برعهده دارند.

پامپئو گفت: من معتقدم یک توافق کامل در خصوص چگونگی پیشرفت‌مان در این مسیر وجود دارد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وزارت امور خارجه سئول اعلام کرد: دو طرف در این نشست توافق کردند تا به همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص یک مبنای کاملا نظام‌مند ادامه دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها