کد خبر: 246573
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

فرماندار ارومیه خبر داد:

تعطیلی 280 واحد صنعتی در ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی با آن روبه‌رو هستند نبود حمایت بانک‌ها است و به همین خاطر حدود 280 واحد صنعتی این شهر دچار رکود کامل و سپس تعطیلی شده‌اند.

تعطیلی 280 واحد صنعتی در ارومیه
کد خبر: 246573
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا ملامحمدی زاده فرماندار ارومیه، با تشریح مشکلات واحدهای صنعتی این شهر اظهار داشت: از تعداد یک هزار و 40 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ارومیه، حدود 760 واحد فعال و نیمه فعال است و 280 واحد نیز راکد و یا تعطیل است.

وی افزود: عمده مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ارومیه، کمبود نقدینگی، نبود حمایت سیستم بانکی، مسائل مربوط به مالیات و فقدان ساز وکارهای اثربخش حمایت از تولید و اشتغال است.

ملامحمدی زاده گفت: دولت در پی حمایت‌ از تولیدات داخلی و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط ارگان‌های مربوطه و تأمین منابع لازم و زیرساخت‌ها برای حل مشکلات در این واحدها است.


فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: همچنین دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با تصویب و اجرای طرح‌های متعدد تلاش کرده کمترین آسیب از ناحیه تحریم‌ها متوجه این واحدها شود و با پیگیری از سوی بانک‌های عامل اقدام به تخصیص وام و کمک به تأمین برخی نیازها از جمله سرمایه در گردش و یا بخشودگی برخی از جرائم و بدهکاری‌ها است.

وی تصریح کرد: در سال‌های 96 و 97 تعداد 150 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی مشکلات 760 واحد تولیدی برگزار شده که به صورت فعال یا نیمه فعال هستند و در این مدت 30 مورد واحد راکد نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند.

فرماندار ارومیه با بیان مهم‌ترین مطالبه واحدهای صنعتی این شهر از دولت گفت: تبدیل ارومیه به منطقه آزاد تجاری به منظور ایجاد فضای مناسب برای ورودسرمایه گذار داخلی و خارجی و جبران محرومیت صنعتی با توجه به موقعیت استراتژیک تجاری شهرستان به عنوان دروازه اروپا، اصلاح ساختار اقتصادی و نظام بانکی، تشکیل و ترغیب صندوق‌های سرمایه گذاری توانمند و سازمان‌های ایدرو وایمیدرو و شستا برای سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان، تخصیص بودجه وجوه اداره شده برای توسعه بخش صنعت استان از مهمترین انتظارات افکارر عمومی از دولت است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها