محمد باقر نوبخت:

رصد ماموریت های راهبردی توسعه از وظایف سازمان برنامه و بودجه است/بخش خصوصی قوت تحقق اهداف ملی

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:راهبری و رصد ماموریت ها در راستای توسعه کشور بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

رصد ماموریت های راهبردی توسعه از وظایف سازمان برنامه و بودجه است/بخش خصوصی قوت تحقق اهداف ملی
کد خبر: 246603
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت،رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس ،گفت:راهبری توسعه و رصد آن از ماموریت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور است.برای اینکه این ماموریت برای توسعه کشور صورت پذیرد در قانون تصریح شده است که مطالعات مختلفی از سوی این سازمان انجام شود.با امتناع به نتایج مطالعات باید برنامه های بلند مدت و میان مدت طراحی شود.

وی گفت: موضوع حائز اهمیت جمع آوری اطلاعات از سوی سازمان نقشه برداری و مرکز ملی آمار است.

نوبخت گفت:در این نمایشگاه هم صنعت و هم دانشگاه و سازمان برنانه و بودجه کنار هم قرار گرفته و لا توان بخش خصوصی در راستای ماموریت های قانونی هم در برنامه ششم تعریف شده استفاده کنیم.

وی گفت:ماده 26 قانون برنامه ششم تصریح شد که باید سند آمایش ملی توسط برنامه بودجه تامین شود.از ظرفیت سازمان نقشه برداری کشور به نحو احسنت استفاد میکنیم این سند در آینده نزدیک قابل بهره برداری است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:اقداماتی که مرتبط با سازمان نقشه برداری صورت بگیرد طبق قانون باید تهیه شود.نکاتی که همه آن ها باید از این نمایشگاه استخراج شود.

تهیه داده های مکانی جایگاه مناسبی برای آموزش و پژوهش دانشجویان/بیشترین تعامل با صنعت کشور را داریم


خاکی صدیق،رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اظهار کرد: موضوعاتی که برای تهیه راهبرد های بسیار مهم،اطلاعات و داده ها هستند که یکی از مهم ترین داده ها،داده های مکان محور است.

وی افزود: داده های مکان محور جایگاه مناسبی برای آموزش و پژوهش دانشجویان است که وظیفه افزایش این ظرفیت بر عهده دانشگاه هاست.

رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی بیان کرد:در بحث مهندسی ژئوماتیک کاربرد خدمات اجتماعی داده ها مشاهده می شود.دانشکده نقشه برداری خواجه نصرالدین طوسی اولین دانشکده نقشه برداری است.

خاکی صدیق ابراز کرد:اولین دانشکده این دانشگاه مربوط به رشته مخابرات بوده است که از تاریخچه آن نیز کتابی منتشر شده است و دومین دانشکده نیز،دانشکده نقشه برداری است.مهندسی فناوری اطلاعات مکانی با نهاد و سازمان های گسترده ای همکاری دارد.

وی گفت:در بیست و پنجمین همایش ژئوماتیک و سومین همایش فناوری اطلاعات مکانی بتوانیم به آموزش کشور و حل مسائل جاری کشور موفق باشیم.لذا شایان به ذکر است که ما بیشترین تعامل را با بخش صنعت کشور و پیشبرد اهداف صنعتی داشته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها