کد خبر: 246688
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

تلاش رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان برای خرید شخصیت‌های صاحب نفوذ در آمریکا

ضیافت ترکی الفیصل برای سرپوش گذاشتن روی قتل خاشقچی

ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان، میهمانی بسیار بزرگی را برای 50 روزنامه‌نگار، اندیشمند و سیاستمدار آمریکایی در یک آپارتمان مجلل در نیویورک برگزار کرد و از این طریق تلاش کرد تا به آنها بقبولاند برای حفظ منافع آمریکا باید بر مسئله قتل خاشقجی سرپوش نهاده شود.

ضیافت ترکی الفیصل برای سرپوش گذاشتن روی قتل خاشقچی
کد خبر: 246688
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که مطبوعات آمریکایی از بیانیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با قتل خاشقجی خشمگین هستند یک روزنامه آمریکایی از تلاش رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان برای خرید شخصیت‌های صاحب نفوذ در آمریکا پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه آمریکایی دیلی بیست در گزارشی خبر داد ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان، میهمانی بسیار بزرگی را برای 50 روزنامه‌نگار، اندیشمند و سیاستمدار آمریکایی در یک آپارتمان مجلل در نیویورک برگزار کرد و از این طریق تلاش کرد تا به آنها بقبولاند برای حفظ منافع آمریکا باید بر مسئله قتل خاشقجی سرپوش نهاده شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی سعودی‌ها بر این باورند که گفت‌وگو با شخصیت‌های تاثیرگذار در بخش رسانه و نیز سیاستمداران به شکل عادی و کلاسیک آن نمی‌تواند تاثیر چندانی بر نجات آنها بگذارد، از این‌رو دست به دامن جشن‌های پر زرق‌وبرق شده و از این طریق تلاش دارند تا چهره خود را بهبود ببخشند.

دیلی بیست به نقل از یکی از حاضرین در این مهمانی گفت: من در حالی به این جشن رفتم که هیچ ذهنیتی در رابطه با این دعوت نداشتم اما وقتی به آنجا رسیدیم دانستم که این دعوت چیزی فراتر از یک میهمانی است زیرا فیصل در آنجا تمامی تلاش خود را برای قانع کردن حاضران در مورد اهمیت روابط فیمابین ایالات متحده و عربستان سعودی به کار می‌بست.

به گفته یکی دیگر از حاضران گرچه الفیصل تلاشی برای تغییر نظرات حاضرین در مورد خاشقجی نمی‌کرد اما تمرکز خاصی بر اهمیت ادامه روابط بین دو کشور داشت و در این رابطه بر راهبردهای مشترک دو کشور جهت مقابله با نفوذ ایران در خاور میانه تاکید داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها