کد خبر: 246692
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

نگاهی به ماجرای بازنشستگی مهدی تاج و حواشی آن

چگونه خارجی‌ها این‌قدر زود گول می‌خورند؟

آیا فدراسیون فوتبال ایران تعلیق می‌شود؟ فیفا در امور جدی با ما شوخی ندارد، بر خلاف ما که خیال می‌کنیم با شوخ‌طبعی و کمی رفاقت همه‌چیز حل می‌شود. در همین ماجرا هم اگر پای فیفا باز نشده بود، این‌قدرها پیچیده نمی‌شد؛ یا مهدی تاج با چهار تا تلفن قضییه را حل می‌کرد.

چگونه خارجی‌ها این‌قدر زود گول می‌خورند؟
کد خبر: 246692
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد هاشمی: آیا فدراسیون فوتبال ایران تعلیق می‌شود؟ قرار است از یک سوراخ دو بار گزیده شویم؟ این‌همه هزینه تیم‌ها و مربیان و رسانه‌ها هیچ؟ باورش سخت است، اما رخ دادنش به راحتی آب خوردن است. فیفا در امور جدی با ما شوخی ندارد، بر خلاف ما که خیال می‌کنیم با شوخ‌طبعی و کمی رفاقت همه‌چیز حل می‌شود. در همین ماجرا هم اگر پای فیفا باز نشده بود، این‌قدرها پیچیده نمی‌شد؛ یا مهدی تاج با چهار تا تلفن قضییه را حل می‌کرد که در آن صورت بالاخره یک راه قانونی برای ماندنش پیدا می‌شد، یا زور مخالفانش بیشتر بود و ناچار می‌شد با میز ریاست و تریبون برنامه نود و رفیقش اینفیناتو خداحافظی کند.


با تهدید رئیس فیفا، تاج در برهه حساس کنونی ماندنی است، اما این‌طور نیست که در میان‌مدت مسئولین دولتی تنها دو گزینه را جلوی روی خودشان ببینند که یکی ماندن باشد و دیگری عزل و تعلیق. تجربه نشان داده که همیشه گزینه سومی هست. گرچه دیگر این‌طور نیست که وزیر گوشی را بردارد و به رئیس تلفن بزند که تو سن و سالت زیاد است و از فردا نیا سر کار، اما می‌شود او را به استراحت بعد از بازنشستگی فرستاد و کاری کرد که آب از آب تکان نخورد. حالا دیگر با تجربه شده‌ایم. چند نفر را دور هم جمع می‌کنیم و می‌گوییم این‌ها اعضای سازمان غیردولتی فدراسیون فوتبال هستند، بعد یک رأی‌گیری راه می‌اندازیم و با قید سه فوریت رئیس قبلی را عزل کرده و یک جوان کاپشن قشنگ را جایگزینش می‌کنیم. فیفا هم که نمی‌خواهد برود سراغ تک تک اعضای رأی‌دهنده که ببیند عکس با شورت ورزشی دارند یا نه. به همین راحتی فیفا را گول زده‌ایم.


ما استاد این نوع گول زدن‌ها هستیم، مثل وقت‌هایی که کشتی‌گیر نمی‌خواهد کشتی بگیرد و یک گواهی پزشکی تمیز جور می‌کنیم و قال قضییه را می‌کنیم. البته مشکل این نوع گول زدن این است که از یک جایی به بعد یادمان می‌رود که می‌خواستیم دیگران را فریب دهیم نه خودمان را. مثل همین انتصاب آقای تاج که خیلی شیک و مجلسی توافقات و تأیید صلاحیت‌ها در بالا صورت گرفت و این پایین تشریفاتش انجام شد. حالا با اینکه زمان زیادی هم نگذشته، آقای تاج ماجراها را فراموش کرده و خیال می‌کند واقعاً رئیس یک سازمان غیردولتی است!


اصلاً ما در این مملکت صد جور سازمان غیردولتی داریم، در هیچ‌کدامشان دولت بی‌نظر و بی‌زور نیست. فرقشان این است که در یکی دولت ده درصد نقش دارد و در یکی نود درصد. ازقضا فدراسیون فوتبال از آن سازمان‌های غیردولتی است که نود و نه درصدش دولتی است. آن یک درصد هم از دستشان در رفته و دخالت بیگانگان تحمیل کرده است. این بیگانگانی که نمی‌فهمند نباید همین‌طور انتخابات برگزار کرد و هر آدمی را نامزد کرد و به هر کسی حق رأی داد. تازه آدم‌ها از صد تا فیلتر که می‌گذرند این‌طورند که وقتی می‌گوییم تشریف ببرید، دست به دامان اینفیناتو می‌شوند که بمانند، چه برسد به اینکه خدای‌نکرده استعلام چهارگانه‌شان هم منفی باشد!


آقای وزیر خودش می‌داند چه کار کند، فقط کاش یک وقتی که فراغتی حاصل شد به این موضوع فکر کند که شاید استقلال این‌طور نهادها خیلی هم به ضرر ملت نباشد. واقعیت این است که همه این سال‌ها هیچ‌کس را به‌جز خودمان گول نزده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها