کد خبر: 246772
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۸:۱۵:۰۰
| |

یک دو تابعیتی وزیر دفاع عراق می‌شود

در سایه پیشنهاد رسیده به عبدالمهدی از ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق که ظاهرا انتخاب وزیر دفاع به وی موکول شده، یک اسلامگرای دو تابعیتی دارای شناسنامه آمریکایی را برای این پست پیشنهاد کرده است.

یک دو تابعیتی وزیر دفاع عراق می‌شود
کد خبر: 246772
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۱۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق یک تبعه آمریکا را برای پست وزارت دفاع عراق برگزیده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در سایه پیشنهاد رسیده به عبدالمهدی از ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق که ظاهرا انتخاب وزیر دفاع به وی موکول شده، یک اسلامگرای دو تابعیتی دارای شناسنامه آمریکایی را برای این پست پیشنهاد کرده است.

منابع آگاه به رسانه‌های عراقی خبر دادند در سایه تحرکات صورت گرفته برای پر کردن کرسی‌های خالی کابینه عراق، ایاد علاوی در نامه‌ای به عبدالمهدی ضمن پس گرفتن تمامی پیشنهادات سابق خود برای این پست، «حاجم الحسنی» را به عنوان تنها نامزد رسمی خود برای تصدی وزارت دفاع اعلام کرد.

الحسنی یک ترکمن عراقی متولد شهر کرکوک است که از سال 1979 به ایالات متحده مهاجرت کرده و با توجه به دارا بودن تابعیت آمریکایی از حمایت واشنگتن هم برخوردار است. او بعد از سقوط صدام رهبری حزب اسلامی عراق را بر عهده داشته و در کابینه علاوی هم وزیر صنعت بود.

منابع آگاه عراقی به رسانه‌های این کشور گفتند دولت آمریکا پیش از این نیز از تصدی پست‌های حساسی همچون ریاست سازمان اطلاعات عراق توسط حسنی حمایت کرده بود.

به اعتقاد کارشناسان هم‌اکنون بزرگترین چالش حسنی بعد از تابعیت آمریکایی‌اش، حضور او در دولت‌های قبلی است که مرجعیت دینی عراق پیشنهاد عدم به کارگیری آنها را در دولت فعلی داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها