کد خبر: 246778
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

مروری بر مهم‌ترین خبرهای ۳۰ آبان ۱۳۹۷

مهلت قوه قضاییه به وزیر امور خارجه برای ارائه اسناد پولشویی/ قوت گرفتن استیضاح وزیر کشور/ تداوم روند اخراج استادان دانشگاه آزاد

امروز سخنگوی وزارت خارجه خبر داد که دادستان کل کشور در نامه‌ای به ظریف به او مهلت ده روزه داده تا اسناد پولشویی در کشور را ارائه کند، دانشگاه آزاد هم در دوره ولایتی همچنان روند اخراج استادان این دانشگاه را ادامه می‌دهد.

حجم ویدیو: 17.86M | مدت زمان ویدیو: 00:07:48 دانلود ویدیو
کد خبر: 246778
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۲۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه که دیروز گفته بود هنوز نامه ای مبنی بر مهلت 10 روزه به ظریف از قوه قضاییه دریافت نکردند، امروز خبر داده که نامه قوه قضائیه درباره ارائه اسناد پولشویی تسلیم ظریف شده است؛ به گفته قاسمی دادستان کل کشور در نامه‌ای به محمدجواد ظریف از او خواسته است در مهلتی 10 روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند.

***

علی مطهری از احتمال استیضاح وزیر کشور خبر داده و گفته است: اگر وزیر کشور تسلیم فشار نهادهای غیر مسئول برای صدور حکم شهرداری آقای حناچی شود، با توجه به اینکه طرح استیضاح ایشان اکنون در مجلس مطرح است احتمال انجام این استیضاح تقویت می‌شود

***

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفته: تاکنون هیچ استیضاحی به هیات رئیسه نرسیده است.

***

اما در روزهای گذشته شاهد ثبات بازار سکه و طلا بودیم؛ کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین معتقد است که واردات طلا تاثیری بر بازار طلا نداشته است .

***

پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر اینکه تجمع حق مسلم مردم است، خبر داده: طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها همچنان در نوبت بررسی در صحن مجلس است .

مافی البته گفته می‌توانیم درخواست اولویت برای بررسی این طرح را داشته باشیم.

***

در ادامه تصمیم‌های دانشگاه آزاد در دوره جدید، امروز خبر اخراج یکی دیگر از استادهای این دانشگاه نیز در رسانه‌ها منتشر شد. گزارش فرشاد اعظمی را از روند این تغییرات ببینید.

***

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، گفته: روسای قوه قضاییه و مقننه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موافق هستند .

به گفته نوروزی، حداقل 15 هزار میلیارد تومان با تصویب این طرح به بیت‌المال برمی‌گردد.

***

بمب‌گذاری انتحاری سه‌شنبه در کابل تا این لحظه بیش از 130 کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها