کد خبر: 246886
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

تئاتر خصوصی راه رسیدن به تئاتر مردمی است

‌مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: گسترش مراکزخصوصی در حوزه تئاتر نقش مهمی در شکوفایی، رونق و مردمی شدن این هنر دارد.

تئاتر خصوصی راه رسیدن به تئاتر مردمی است
کد خبر: 246886
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منطقه کهگیلویه و بویراحمد، شهرام کرمی - مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی - عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در حوزه تئاتر در این استان وجود دارد، ضرورت ورود بخش خصوصی و ایجاد مراکز خصوصی تئاتر و سالن‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان این استان قابلیت و استعداد و توانایی‌های بسیاری دارند، اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توانید به بهترین نحو تولیدات نمایشی داشته باشید.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و به جهت تحریم‌ها، محدودیت مالی و محدودیت اعتبارات داریم و شاید دولت نتواند سهم کاملی را به هنر تئاتر اختصاص بدهد که یکی از بهترین راهکارها در این راستا که به رشد تئاتر می‌تواند کمک کند و آن را رونق دهد، توجه به حوزه تئاتر خصوصی است.

کرمی تصریح کرد: انجمن نمایش، هنرمندان و مسئولان استان می‌توانند گام بلند و مصمصی را برای شکل گیری فعالیت صنفی در این بخش بردارند.

وی ادامه داد: این امر به معنای این نیست که جنبه صرف درآمدزایی داشته باشد، بلکه به این معناست که به دولت به عنوان ناظر و حامی و هدایت کننده کمک کنیم که استقلال تئاتر حفظ شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی اذعان کرد: این رویکرد در سراسر کشور در حال گسترش است و در حال حاضر در اکثر استانهای کشور سالنهای خصوصی اجرای تئاتر وجود دارد.

کرمی بیان کرد: ما بیش از 120سالن خصوصی در سراسر کشور داریم و در برخی استانها ساخت و ایجاد این سالنها به تمامیت در بخش خصوصی انجام شده است.

وی تعداد سالن‌های تئاتر استان تهران را 33 سالن فعال عنوان و تاکید کرد: از این تعداد 20 سالن خصوصی است که بیش از 50 درصد فعالیت تئاتری در شهر تهران را شامل می شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور اضافه کرد: توسعه تئاتر در بخش خصوصی یک ظرفیت و پتانسیل برای رسیدن به یک تئاتر مردمی است و امیدوام که هنرمندان به این امری نگاهی جدی داشته و در حوزه تئاتر خصوصی فعالیت جدی داشته که سبب رونق و رشد و ایجاد ظرفیت می شود.

علی غیاثی ندوشن - مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز در این مراسم اختتامیه گفت: یکی از نیازهای که بیشتر در استانها احساس می‌شود، لزوم ایجاد پل ارتباطی بین تئاترهای دانش‌آموزی و دانشجویی و تئاترهای بزرگسالان و بومی است.

وی اظهارکرد: انجمن نمایش استان‌ها با هدایت و حمایت مرکز هنرهای نمایشی و راهنمایی استادان این ارتباط را برقرار کنند و تئاتر را در این حوزه پرورش دهند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از استانهای مستعد و خوب در حوزه تئاتر است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه تئاتر همواره نیازمند آموزش هستیم و باید در این راستا برنامه‌ریزی و آموزش مستمر و با استراتژی مشخص و دورنمای مشخصی وجود داشته باشد. این امر از نیازهای تئاتر ما، بخصوص تئاترهای استانی است.

وی اضافه کرد: در سطوح شهرستان‌ها و بخش‌ها، جوانان مستعدی حتی در دورترین روستاها هستند که محروم از توجه بوده و امکان و رشد و پیشرفت ندارند و این امر برای آنها باید میسر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها