کد خبر: 246894
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

پس از ۳۲ سال:

نخست‌وزیر اسپانیا به کوبا می‌رود

نخست وزیر اسپانیا امروز (پنج‌شنبه‌) برای نخستین بار طی 32 سال گذشته با هدف دیدار با رئیس جمهور کوبا و تقویت روابط دو جانبه به هاوانا سفر می‌کند.

نخست‌وزیر اسپانیا به کوبا می‌رود
کد خبر: 246894
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز (پنجشنبه) به کوبا سفر می‌کند. اگر چه روابط مادرید و هاوانا به خاطر عدم دموکراسی دولت کاسترو خدشه دار شده است اما اسپانیا همچنان اصلی‌ترین سرمایه‌گذار خارجی کوبا و سومین شریک تجاری این کشور محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که روابط اسپانیا با ونزوئلا که همچنان تحت ریاست جمهوری نیکولاس مادورو قرار دارد نیز خدشه دار شده است.

در دوران نخست وزیری پدرو سانچز که در ماه ژوئن زمام امور اسپانیا را به دست گرفت، مادرید از سیاست تندرویانه خود علیه کوبا و ونزوئلا عقب نشینی کرد، اعمال تحریم‌ها را متوقف ساخت و مذاکرات موثر را در سراسر اقیانوس اطلس مجددا برقرار کرد.

تا قبل از امروز، این ارتباطات عمدتا نشست‌هایی اولیه در سطح مقامات مختلف بوده‌اند تا اینکه در دیدار امروز میان پدرو سانچز و میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا درباره سیاست‌های همکاری‌های آتی برنامه‌ریزی می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، سفر دو روزه سانچز بیانگر تمایل اسپانیا برای تحکیم روابطش با کوبا و ونزوئلا محسوب می‌شود. پیشرفت دوجانبه بین مادرید و هاوانا به روابط اقتصادی جامع کنونی‌شان بستگی دارد.

پیشنهاداتی که ممکن است در دیدار امروز مطرح شود، شامل یک توافق تجاری و یا تعهدات بیشتر اسپانیا برای سرمایه‌گذاری در این جزیره است.

چنین توسعه قدرت نرمی می‌تواند به صورت بالقوه به اسپانیا اجازه دهد تا با چین که شدیدا در این جزیره به عنوان جایگزینی برای غرب سرمایه‌گذاری کرده رقابت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها