عریقات خواستار اقدام جهانی در رد طرح آمریکا علیه حماس شد

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از کشورهای جهان خواست، نقشه آمریکا برای محکوم کردن جنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل را ناکام بگذارند.

عریقات خواستار اقدام جهانی در رد طرح آمریکا علیه حماس شد
کد خبر: 246913
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۱۴:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) ضمن درخواست از کشورهای جهان جهت ناکام گذاشتن طرح آمریکا در محکومیت جنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل، این طرح را تلاش برای تحریف واقعیات دانسته و گفت: اسرائیل که به شهرک‌سازی‌های استعماری، جنایات جنگی و مجازات‌های جمعی خود ادامه می‌دهد، همان طرفی است که مستحق محکومیت، محاکمه و حسابرسی است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس طرح این کشور برای محکومیت حملات موشکی حماس را به این مجمع ارائه کرده است.

هیلی جنبش حماس را به ارتکاب جنایات جنگی با هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرد.

براساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیش‌نویس طرح پیشنهادی آمریکا در تاریخ 29 نوامبر 2018 مصادف با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین انجام خواهد شد.

عریقات مخالفت خود را با اقدام اخیر هیلی اعلام کرده و او را به تلاش علیه تمامی قطعنامه‌هایی متهم کرده که پیش از این در رابطه با حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت ارائه شده بودند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نابودی اساس قوانین و اصول بین‌المللی تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد، رژیم اشغالگر مسؤول کامل تمامی پیامدهای ادامه اشغالگری و شهرک‌سازی‌ها، محاصره و مسدود شدن راه‌ها، اعدام‌های میدانی، بازداشت‌ها و پاکسازی نژادی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها