کد خبر: 247018
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۱:۱۳:۰۰
| |

با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می‌شود

واکسینه شدن زندانیان استان سیستان و بلوچستان علیه بیماری هپاتیت

با توجه به اینکه ریسک ابتلای زندانیان به هپاتیت از سایر اقشار بیشتر است، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و به منظور کاهش آسیب بیماری، تمامی زندانیان استان سیستان و بلوچستان علیه هپاتیت واکسینه می‌شوند.

واکسینه شدن زندانیان استان سیستان و بلوچستان علیه بیماری هپاتیت
کد خبر: 247018
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون فنی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان در نشستی که با کمیته بهداشت و درمان سازمان زندان‌های استان به منظور اجرای برنامه واکسیناسیون هپاتیت برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش، اولویت اساسی کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: طبق برآوردها در 10 درصد از کسانی که سابقه زندان یا ورود به زندان دارند، ریسک ابتلا به هپاتیت بیشتر است.

خداداد شیخ زاده تصریح کرد: وقتی می‌بینیم کسی رفتار پرخطر دارد، باید با ارائه آموزش، زمینه پیشگیری‌های لازم را برای وی مهیا کنیم.

وی ادامه داد: افزایش پوشش واکسیناسیون هپاتیت ب در نوزادان، شناسایی و درمان مادران باردارآلوده، کاهش موارد ابتلا در گروه‌های آسیب پذیری مانند زندانیان، معتادان تزریقی، زنان و مردان خیابانی و همچنین تکمیل واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان از محورهای اصلی برنامه‌های پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

گفتنی است در اجرای این برنامه تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه تیم بهداشت ودرمان سازمان زندان‌های استان مشارکت خواهند داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها