کد خبر: 247063
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۲:۵۲:۰۰
| |

فرستاده آمریکا به سوریه خبر داد

درگیری‌هایی میان نیروهای روسی و آمریکایی در سوریه رخ داده است

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه عنوان داشت که کشورش هدف تغییر نظام در سوریه را دنبال نمی‌کند و این مردم سوریه هستند که باید تعیین کنند چه کسی بر آنها حکومت کند.

درگیری‌هایی میان نیروهای روسی و آمریکایی در سوریه رخ داده است
کد خبر: 247063
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه امروز (جمعه) بیان کرد: ایالات متحده برای تغییر نظام در سوریه تلاش نمی‌کند، اما به این مساله اهمیت می‌دهد که رفتار نظام سوریه را پیش از هر چیز در قبال مردمش تغییر دهد.

او در مصاحبه با نووستی عنوان داشت: این مردم سوریه هستند که تعیین می‌کنند چه کسی رهبری آنها را برعهده داشته باشد و چه دولتی داشته باشند. ما برای تغییر هیچ نظامی تلاش نمی‌کنیم، اما تلاشمان برای تغییر رفتار این نظام در ابتدا در قبال شهروندانش و در وهله بعد در قبال همسایگانش و در وهله سوم در قبال جامعه بین الملل است.

وی در راستای ادامه مواضع یک بام و دو هوای کشورش مدعی شد: ما بر این باوریم که او (بشار اسد) "لکه ننگی" برای بشریت است و او جنایتکار جنگی است که رحم ندارد و چه بسا او بزرگ‌ترین جنایتکار جنگی در جهان در حال حاضر باشد! با این وجود و علی رغم اینکه آمریکا روابط خوبی با بشار اسد ندارد، اما ما به روند سیاسی پایبند هستیم که با مشارکت مردم سوریه و از طریق خود مردم سوریه اجرا می‌شود.

جیمز جفری همچنین گفت: در مقابل عقب نشینی ایران از سوریه، ما تحریم‌ها علیه ایران را کمتر نخواهیم کرد.

وی همچنین فاش کرد که درگیری‌هایی میان نیروهای روسی و آمریکایی در سوریه رخ داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها