سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

دفاع مقدس شناسنامه غیرت ملت ایران است

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی گفت: بدون تردید دفاع مقدس شناسنامه ایمان، رشادت، بصیرت، ایثار، عزت و غیرت ملت ایران است.

دفاع مقدس شناسنامه غیرت ملت ایران است
کد خبر: 247217
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۲:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز شنبه 3 آذرماه در پیامی به دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» بیان کرد: بدون تردید دفاع مقدس شناسنامه ایمان، رشادت، بصیرت، ایثار، عزت و غیرت ملت ایران است.

در پیام سرلشکر محمد باقری که توسط علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس قرائت شد، آمده است: برگزاری دومین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان های کشور را آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به فال نیک می گیرم.

در این پیام آمده است: امیدوارم به فضل الهی و با درک درست مسوولیت به ویژه در این برهه حساس و سرنوشت ساز از سوی فرهیختگان وهنرمندان مومن و بصیر شاهد نظام بخشی و شکل گیری نهضتی فراگیر و گسترده برآمده ازعشق و ایمان، شجاعت و بصیرت، حق شناسی و حق گویی در معرفی ارزش ها و فداکاری ها، رشادت ها و حماسه آفرینی فرزندان رشید ملت ایران در برابر نظام سلطه در هشت سال حماسه و ایثار، فداکاری و شهادت طلبی نسل جوان برآمده از فرهنگ دفاع مقدس در قامت مدافعان حرم و جبهه مقاومت در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باشیم.

در پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان شد: نهضتی بزرگ از چهار دهه شور و شعور، مقاومت و ایستادگی، مبارز و مجاهدت، عدالتخواهی و ظلم ستیزی ملت ایران که اوج آن در دفاع مقدس تجلی یافت، بدون تردید دفاع مقدس شناسنامه ایمان،رشادت، بصیرت، ایثار، عزت و غیرت ملت ایران است.

در ادامه این پیام ابراز شد: دفاع مظلومانه اما مقتدرانه و مخلصانه در کوران حوادث و هجمه های بی امان نظام کفر و سلطه بر ضد انقلاب اسلامی فراتر از شکست دشمنان، حفظ تمامیت سرزمینی، کرامت و عزت ملی، مکتبی را بنا نهاد که امروز شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی و پیروزی های شگرف مجاهدان راه الهی در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر سرزمین های اسلامی و بیداری مستضعفان دنیا، جوانه های برآمده از آن دوران نورانی و مدرسه عشق و ایمانی است که امام خمینی(ره)بانی و مقتدای آن بود.

سرلشکر محمد باقری در ادامه پیام خود آورده است: فرصت را غنیمت می شمارم و به تاسی از فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای به هنرمندان بصیر و شجاع ایران اسلامی شرکت‌کننده در دومین جشنواره ملی فانوس عرض می کنم که باید نهضت بزرگ و صد برابری ابلاغ پیام بهجت و بشارت آفرین ایمان، ایثار، دلدادگی، مجاهدت وشکست ناپذیری ایران و امت اسلام به ویژه ملت ها و مجاهدان گمنام اما سرفراز جبهه مقاومت ضد کفر با بهره گیری از تمامی ظرفیت های هنری و رسانه ای با نشاط تر، گسترده تر و نظام تر از گذشته برای مخاطبان علاقه مند تشنه معارف اسلامی و مظلومان و مبارزان با استکبار و صهیونیسم جهانی به راه اندازیم و با اتکا به نصرت الهی نقشه جامع استکبار را برهم بزنیم.

در خاتمه این پیام اضافه شد: برخود لازم می دارم از تلاش و اهتمام ادارات کل استان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دست اندرکاران دومین جشنواره ملی فانوس و همکاری و همراهی شایسته استاندار، دستگاه ها و هنرمندان و مردم شهیدپرور استان هرمزگان در برگزاری شایسته این دوره از جشنواره صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

گفتنی است دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با رویکرد تولید آثار فاخر حوزه دفاع مقدس توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور تولید و حمایت است و در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.

این جشنواره فانوس امسال در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود. بخش نگاه ویژه جشنواره به پوستر مدافعان حرم مربوط است و بخش آزاد نیز آثار هنرمندان خودجوش را مورد داوری قرار می دهد.

یک هزار و 731 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: در بخش نمایش 107 اثر به دبیرخانه ارسال شده که 40 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با تجلیل از 44 اثر جمعه شب در سالن اجتماعات شهرک گاز بندرعباس درحال برگزاری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها