کد خبر: 247434
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۳:۰۰
| |

آمریکا 5 پست دیده‌بانی در شمال سوریه احداث کرد

نیروهای آمریکا با هدف تقویت حضور نظامی خود در شمال شرق سوریه پنج پست دیده‌بانی در مرزهای سوریه با ترکیه احداث کرده‌اند.

آمریکا 5 پست دیده‌بانی در شمال سوریه احداث کرد
کد خبر: 247434
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از رهبران یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ارتش آمریکا ایجاد سه پست دیده‌بانی در تل ابیض و دو مرکز در عین العرب(کوبانی) در مرزهای سوریه با ترکیه را آغاز کرده است.

همچنین خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: این تدابیر اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد و ما بارها به همتایان آمریکایی خود این را ابلاغ کرده‌ایم. برج‌های مراقبتی هیچ فایده‌ای ندارند و ما در اتخاذ تدابیر برای مقابله با خطرات و تهدیدات تردید نخواهیم کرد.

اقدام آمریکا با هدف حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک در جنگشان علیه داعش است به ویژه اینکه این نیروها به خاطر حمله ترکیه به یگان‌های مدافع خلق کرد حملاتشان به داعش را تعلیق کرده‌اند.

به گزارش الشرق الاوسط، ایجاد مراکز دیده‌بانی که به دنبال اقدامات مشابه در شهرهای بزرگی مثل رأس العین، عمودا و الدرباسیه صورت خواهد گرفت در راستای اقدامات نظامی و دیپلماتیک استراتژیک آمریکا برای ابقای 2000 سرباز و صدها تن از یگان‌های ویژه ائتلاف ضد داعش با سه هدف است: جنگ با داعش و ممانعت از بازگشت آن، اخراج ایران از سوریه و پیشبرد راهکار سیاسی سوری.

یکی از رهبران نیروهای سوریه دموکراتیک فاش کرد که یادداشت تفاهمی میان این نیروها و ائتلاف آمریکا امضا شده که شامل برنامه کاری برای یک سال و بودجه‌ای برای پایان حضور داعش و آموزش نیروهای محلی و تحقق ثبات و آموزش 30 هزار نیرو و عناصر امنیتی است. این توافق قابلیت تمدید نیز دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها