تکاپوی بن سلمان برای حفظ قدرت

به گفته مجتهد، یک فعال توییتری، بن سلمان برای مقابله با احتمال وقوع کودتا تعداد قابل توجهی از دستیاران خود را که نامشان در لیست هیأت همراه او در نشست گروه بیست قرار داشت در عربستان باقی نگه داشته یا به کشور برگردانده است.

تکاپوی بن سلمان برای حفظ قدرت
کد خبر: 247500
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ ۱۵:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که بن سلمان تلاش می‌کند با رایزنی مستقیم با کشورهای منطقه‌ای و غربی حمایت جهانی برای خود کسب کند، خبرهای رسیده از داخل این کشور حکایت از جنگ قدرت شدیدی بین او و ارکان دیگر قدرت در خانوده آل سعود دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، مجتهد در توییتی که شامگاه دیشب منتشر کرد خبر داد حوادثی در اطراف دربار سلطنتی آل سعود در حال وقوع است. به گفته این فعال توییتری، بن سلمان برای مقابله با احتمال وقوع کودتا تعداد قابل توجهی از دستیاران خود را که نامشان در لیست هیأت همراه او در نشست گروه بیست قرار داشت در عربستان باقی نگه داشته یا به کشور برگردانده است.

همچنین شمار دیگری از افراد مورد اعتماد نیز نیمه‌های شب از منزلشان به دربار احضار شدند و بر حجم نیروهای امنیتی در اطراف دربار سلطنتی نیز افزوده شد.

این فعال تاکید می‌کند هنوز مشخص نیست که این اقدام احتیاطی بوده یا بن سلمان طرح کودتایی را در درون خانواده خنثی کرده است.

با این حال روزنامه الرای الیوم و چند رسانه دیگر به نقل از منابع آگاه عربستانی خبر دادند بن سلمان به تدریج در حال تنگ کردن حلقه محاصره علیه عمویش احمد بن عبدالعزیز است. شاهزاده احمد با حمایت آمریکا همزمان با رسوایی قتل خاشقجی از لندن به ریاض بازگشته بود.

همچنین خبرهای منتشر شده در رسانه‌های عربی حکایت از آن دارد که بن سلمان دستور داده عموزاده‌هایش به‌ویژه افرادی که از جایگاه و نفوذ بیشتری برخوردار هستند با یکدیگر ملاقات نکرده و از تشکیل جلسه و برگزاری اجتماعات بین آنها جلوگیری شود.

این در حالی است که گفته می‌شود شاهزاده‌هایی همچنین ولید بن طلال میلیاردر معروف نیز همچنان ممنوع‌الخروج است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها