کد خبر: 247647
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۳:۱۷:۰۰
| |

سردار محمد رضا نقدی معاون سپاه پاسداران:

ایران نخستین قدرت نظامی و دفاعی در منطقه است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی که در سال 57 حتی کمترین قدرت دفاعی از خود نداشت، اکنون در 40 سالگی پیروزی انقلاب به نخستین قدرت نظامی و دفاعی منطقه دست یافته است.

ایران نخستین قدرت نظامی و دفاعی در منطقه است
کد خبر: 247647
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۳:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار محمد رضا نقدی در سالروز تاسیس بسیج درمراسم تجمع بزرگ بسیجیان شهر بندرعباس با اشاره به مقایسه قدرت ایران در طول 40 سال انقلاب افزود: اکنون نیروهای مسلح جمهوری ایران، قوی ترین نیروی های دفاعی و نظامی منطقه هستند و ایران جزو هفتمین یا هشتمین کشور قدرتمند دنیا از لحاظ برآیند قدرت برآورد شده است.

وی بیان داشت: ایران در سال 57 حتی توان ساختن یک خمپاره انداز را نداشت اما امروز به پیشرفته ترین سلاح های دفاعی و نظامی از جمله ساخت زیر دریایی، جت جنگده، موشک های زمین به هوا و ساحل به دریا دست یافته است. 40 است که ملت ایران با امکانات و تجهیزات نابرابر در مقابل دشمن، پرچم به دست شعار آزادی، عدالت، صلح، برابری، برادری، دوستی و حاکمیت خدا را فریاد می زنیم و همیشه پیروز این میدان بوده ایم. ایران در طول چهل سال در عرصه های مختلف هر روز قوی تر و پیشرفته تر شده و به قدرت بیشتری دست پیدا کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران اسلامی که زمانی تعدادی زیادی از مردم آن حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند امروز رتبه 15 یا 16 علمی دنیا را دارد و به برترین فناوری ها روز دنیا دست یافته است. دستیابی به انرژی هسته ای، ساخت و پرتاب ماهواره، بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی، نانو تکنولوژی و ذرات زیر میکرون از توانایی های ملت ایران است که با وجود تحریم های علمی در سایه 40 سال مبارزه و جهاد علمی به دست آمده است.


وی یاد آور شد: کشوری که مردم آن در سال 57 در شدت محرومیت به سر می بردند و آمار مرگ و میر نوزادان و شیوع بیماری های واگیردار در روستاهای دور افتاده بالا بود و حتی از امکانات اولیه چون آب، برق، مخابرات، راه دسترسی و نبود پزشک در رنج بود، امروز در پرتوی نظام اسلامی و با تلاش ها و برنامه های گسترده به این نعمت ها دست یافته است.


سردار نقدی اضافه کرد: وجود20 هزار خانه بهداشت در روستاهای دور افتاده کشور، برق دار شدن تمامی مناطق بالای 20 خانوار و آسفالته شدن 91 درصد از جاده های روستایی تنها از واقعیت های است که امروز در پرتوی استقلال، ایستادگی و مقاومت این مملکت در مقابل آمریکا به دست آمده است. رتبه ایران در چهل سال پیش، در حوزه سلامت و بهداشت پایین جدول و در حد کشورهای دورافتاده آفریقایی بود که اکنون 80 رتبه از سایر کشورها جلو زده است.


وی یاد آور شد: کشوری که صنعت نداشت و وارد کننده محصولات صنعتی و مواد غذایی بود، اکنون در صنایع مهم دنیا رتبه زیر بیستم را دارد و صادر کننده محصولات صنعتی و غذایی است. وضعیت ایران اکنون قابل قیاس با 40 سال گذشته نیست و پیشرفت های آن به عینه ملموس است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به وضعیت آمریکا در طول 4 دهه گذشته اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها که روزی برای خودشان ابهتی داشتند، امروز نفوذ سیاسی، قدرت نظامی و اقتصادی آنها با سرعت عمودی رو به افول است و همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند آمریکا در حال افول بوده و این نتیجه چهل سال مبارزه ایران علیه آمریکا بوده است.


سردار نقدی ادامه داد: آمریکا که شاید روزی بیش از هزار میلیارد دلار سرمایه و ذخایر ارزی اضافه داشت، امروز 21 هزار میلیارد دلار بدهکار به دنیاست و هر روز به این بدهی اضافه می شود و وضع اقتصادی آمریکا این چنین است که رییس جمهوری آن حتی با ماشین ضد گلوله هم جرات ورود به هیچ پایتختی از دنیا را ندارد.


وی بیان داشت: در یک سال و نیم گذشته شاهد بودیم که آمریکا بارها از انقلاب اسلامی ایران شکست خورده است و حتی سایر کشورهای مسلمان از جمله فلسطین، لبنان، عراق، اردن، سوریه و یمن نیز به تاسی از انقلاب و بسیج ما موفق به مقابله با دشمن شده اند. وقتی آمریکایی ها دیدند که در تمام توطئه ها شکست خوردند لذا با کشورهای عربی هم پیمان شدند تا ناتوی عربی را تشکیل دهند و به جنگ علیه ایران بپردازند که به لطف خدا و به برکت نیروهای مسلح این توطئه نیز خنثی شد.


سردار نقدی گفت: صهیونیست ها و اسرائیل باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران و نیروهای اسلامی در منطقه روز به روز حلقه محاصره را بر آن ها تنگ تر خواهند کرد و آمریکا نیز اگر بخواهد از این معرکه سالم بماند باید حسابشان را از صهیونیست ها جدا کنند و پایگاه های نظامی خود را در مناطق اسلامی جمع کرده و به کشور خود بازگردانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز که چهل سال از مبارزه ایران علیه آمریکا می گذرد، ما مشکل اقتصادی داریم و با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و این ساده ترین مشکلی است که پیش روی ملت ایران است. اولین مشکل ایران، رژیم شاه بود که تمامی نیروهای مسلح و قدرت رسانه ای را در اختیار داشت و همه دولت های جهان از آن حمایت می کردند اما ملت ایران در چنین شرایطی با کمترین امکانات در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستاد و پیروز شد.


وی بیان داشت: در سال 57 نیز ایران اسلامی با دستان خالی در مقابل دشمنی با دستان پُر که همه امکانات و تجهیزات را در دست داشت، با توکل به خدا، خود باوری، اعتماد به نفس و ایمان به خدا و یاری او، انقلاب کرده و پیروز شدیم. در زمان جنگ هشت ساله با رژیم بعثی عراق نیز ملت ایران با دستان خالی پیروز شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها