درخواست انتقال فوری فرهاد میثمی به بیمارستان مجهز از طرف جمعی از پزشکان

جمعی از پزشکان در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس، خواهان انتقال فوری فرهاد میثمی فعال سیاسی زندانی به بیمارستان مجهز شدند.

درخواست انتقال فوری فرهاد میثمی به بیمارستان مجهز از طرف جمعی از پزشکان
کد خبر: 247650
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود 400 پزشک نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نوشته‌اند و در این نامه از لاریجانی درخواست کرده‌اند تا این فعال سیاسی زندانی را به بیمارستان مجهز انتقال دهند.

در این نامه آمده است:

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گرامی

با سلام و عرض ادب و احترام، به استحضار می رسانیم که ما جمعی از پزشکان این مرز و بوم، نسبت به سلامتی و حفظ جان یکی از همکارانمان، آقای دکتر فرهاد میثمی، قویا نگران می باشیم. ایشان در تاریخ نهم مرداد ماه سال جاری با اتهام وارده تحت بازداشت قرار گرفته و به زندان اوین منتقل شده اند و در اعتراض به مسائلی ؛ از فردای روز بازداشت ( یعنی از روز 97/5/10 ) ؛ اقدام به اعتصاب غذای خشک نموده اند که متاسفانه تا امروز ادامه دارد. در نتیجه ی این اقدام وزن ایشان از حدود 78 کیلوگرم به حدود 44 کیلوگرم (با قد حدود 185 سانتیمتر) کاهش یافته است. این وضعیت همراه با خطرات متعدد جسمی و جانی بوده و از نظر پزشکی، اورژانس محسوب می شود و در چنین شرایطی می بایست فرد در یک مرکز بیمارستانی مجهز بستری و تحت مراقبتهای تخصصی ویژه قرار گیرد.

ما صاحبان امضاهای ذیل بنابر وظیفه ی شرعی ، شغلی و اخلاق حرفه ای خود لازم دیدیم تا از شما مسوولین محترم تقاضا کنیم بدون توجه به اتهام ایشان و با در نظر گرفتن حق زیست افراد در جهت حفظ کرامت انسانی آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، مراتب انتقال اورژانسی ایشان به بیمارستان تخصصی مجهز را فراهم آورید. از آنجایی که طبق بیانیه مالت انجمن جهانی پزشکی در حفظ جان فرد اعتصاب کننده، اداره کنندگان زندان مسوولند، رخداد هرگونه اتفاق ناگوار برای آقای دکتر میثمی میتواند در سطح بین المللی بهانه ای بدست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دهد و خوراکی برای رسانه های استکباری باشد. لذا امیدواریم با درایت شما عزیزان از چنین اتفاق نامیمونی پیشگیری به عمل آید.


رونوشت :
دفتر مقام معظم رهبری
دفتر ریاست محترم جمهوری
دفتر ریاست محترم قوه قضائیه
کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی
کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها