چاووش اوغلو:

بن سلمان خواستار دیدار با اردوغان شده است/ قاتل خاشقجی خودسر عمل نکرده است

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی خواستار دیدار با اردوغان در حاشیه نشست جی 20 شده است.

بن سلمان خواستار دیدار با اردوغان شده است/ قاتل خاشقجی خودسر عمل نکرده است
کد خبر: 247816
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه زوددویچه اعلام کرد: محمد بن سلمان در یک تماس تلفنی درخواست کرده است که در حاشیه جی 20 با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند و اردوغان در پاسخ اعلام کرده است که این درخواست را بررسی خواهد کرد.

با این حال وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که با ولیعهد عربستان دیدار انجام نشود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: بسیاری بر این باورند که ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی است. ما معتقدیم قاتل خاشقجی سرخود عمل نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا هم با اشاره به دیدار اخیرش با فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان، کمیسیونر اتحادیه اروپا گفت: دیدار اخیر با نمایندگان اتحادیه اروپا یکی از بهترین و سازنده‌ترین دیدارها در چند سال اخیر بود.

چاووش اوغلو در ادامه با اشاره به تظاهرات اخیر در فرانسه گفت: واکنش اتحادیه اروپا درباره رفتاردولت فرانسه نسبت به معترضان غیر قابل قبول است. این در حالی است که در سال 2013، اروپایی‌ها در اعتراضات گزی تلاش می‌کردند که به ما درس بدهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ترکیه به دنبال عضویت کامل در اتحادیه اروپا است.

چاووش اوغلو درباره پناهندگان نیز گفت، اتحادیه اروپا تمام تعهدات خود را در توافق پناهجویان در سال 2016 اجرا نکرده است.

وی درباره حکم دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر آزادی صلاح الدین دمیرتاش رهبر محبوس حزب دموکراتیک خلق نیز گفت: بسیاری از کشورهای دیگر نیز احکام صادره از سوی این دادگاه را اجرا نمی‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه درباره اعلام پاداش از سوی آمریکا برای دستگیری رهبران پ.ک.ک گفت: این اقدام در حالی انجام می گیرد که یگان‌های مدافع خلق به پ.ک.ک وابسته هستند و واشنگتن با این گروه در سوریه همکاری می کنند. اروپایی ها نیز اینگونه رفتار می‌کنند. اینها مصداق استانداردهای دوگانه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها