عضو کمیسیون انرژی مجلس:

روند قاچاق سوخت معکوس شده است/ می‌توانیم بنزین را دونرخی و سهمیه‌ای کنیم/ فاصله قیمت‌ها زمینه سوءاستفاده قاچاقچیان را فراهم کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: یکی از این راه‌ها بازگشت مجدد کارت سوخت است. در صورت لزوم حتی اگر شده بنزین دونرخی و سهمیه تعیین شود تا بتوانیم مقابل ضرر و زیانی که به بیت‌المال وارد می‌شود را بگیریم.

روند قاچاق سوخت معکوس شده است/ می‌توانیم بنزین را دونرخی و سهمیه‌ای کنیم/ فاصله قیمت‌ها زمینه سوءاستفاده قاچاقچیان را فراهم کرده است
کد خبر: 247947
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد خالدی سردشتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه قاچاق سوخت مسئله‌ای نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم؛ بازگشت مجدد کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین را دو راهکار جلوگیری از قاچاق سوخت اعلام کرد و گفت: دولت و مجلس برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی با اشاره به افزایش قاچاق معکوس در کشور گفت: درحالیکه پیش از این شاهد قاچاق به داخل کشور بوده‌ایم این روند معکوس شده است و بنزین یکی از این موارد است.

خالدی افزود: ارزان بودن برخی اقلام در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای همسایه شرایط را برای قاچاق مهیا کرده است و سوخت هم جزء یک از این موارد است. در حال حاضر نرخ سوخت در همسایگی ما در هر لیتر یک تا یک و نیم دلار است که این قیمت در کشور لیتری 1000 تومان است و اگر با دلار آزاد حساب کنیم حدود 20 هزار تومان می‌شود؛ بنابراین این فاصله قیمتی در داخل به نسبت کشورهای همسایه فرصتی را برای قاچاقچیان سوخت و دلالان ایجاد کرده تا از این شرایط سوءاستفاده کنند.

سردشتی افزود: در حال حاضر افزایش نرخ دلار در کشور موجب شده تا با افزایش قاچاق سوخت در ماه‌های اخیر روبرو باشیم و با توجه به اینکه رقم‌های اعلام شده رقم‌های قابل‌توجهی هستند از همین رو نباید نسبت به این قضیه بی‌توجه بود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاچاق سوخت مسئله‌ای نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم؛ چراکه هم مرزهای زیادی داریم و هم بدون کارت می‌توانیم به میزان دلخواه سوخت بگیریم و قطعاً شرایط قاچاق سوخت فراهم خواهد شد.

وی گفت: آمارهایی که در این مورد بیان می‌شود رقم‌های بسیار بالایی است و حتماً باید برای جلوگیری از آن چاره‌ای اندیشیده شود و در این راستا هم مجلس و هم دولت باید کمک کنند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون انرژی که هفته آینده برگزار خواهد شد در این موردبحث خواهیم کرد، گفت: میزان قاچاق بسیار بالاست و حتماً کمیسیون امنیت ملی پیشنهادات خود را خواهد داد و دولت هم در این زمینه برنامه‌هایی را ارائه خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: یکی از این راه‌ها بازگشت مجدد کارت سوخت است.

وی گفت: در صورت لزوم حتی اگر شده بنزین دونرخی و سهمیه تعیین شود تا بتوانیم مقابل ضرر و زیانی که به بیت‌المال وارد می‌شود را بگیریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها