دفاع تمام‌قد پمپئو از ولیعهد سعودی/ ایران مقصر جنگ یمن است!

وزیر خارجه آمریکا مدعی است دولت واشنگتن از قتل خاشقجی چشم‎ پوشی نمی‎کند اما نمی‎خواهد آن را دستاویزی برای تضعیف رابطه حیاتی با ریاض قرار دهد.

دفاع تمام‌قد پمپئو از ولیعهد سعودی/ ایران مقصر جنگ یمن است!
کد خبر: 247989
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که در روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر شد؛ با کمرنگ کردن ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی، از عربستان به عنوان نیرویی قدرتمند در حفظ ثبات خاورمیانه یاد کرد!

وی در این باره نوشت: تولید نفت و ثبات اقتصادی عربستان از مؤلفه‌های کلیدی برای حفظ ثبات امنیت انرژی در سطح منطقه و جهان است.

پمپئو همچنین به این حقیقت اذعان کرد که احزاب سیاسی آمریکا با توجه به قتل خاشقجی، استقبال چندانی از تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای بهبود رابطه واشنگتن- ریاض نمی‌کنند. با این حال، وی مدعی شد: تضعیف این پیوند اشتباهی بزرگ درقبال تامین امنیت ملی آمریکا و متحدانش خواهد بود.

وی در بخشی از این یادداشت، ایران را به بی‌میلی برای یافتن راه‌ دیپلماتیک برای حل بحران یمن متهم کرد (!) و مدعی شد قصد بن سلمان از آغاز این جنگ خیر بوده است.

وی در این باره مدعی شد: یکی از اقدامات او در مقام ولیعهد، تلاش برای ممانعت از نفوذ بی‌ثبات‌ کننده ایران در یمن بود!

پمپئو در دفاع از ولیعهد سعودی از این هم پیشتر رفت و مدعی شد: آنهایی که قتل خاشقجی را دستاویزی برای انتقاد از سیاست‌های ترامپ در قبال عربستان قرار داده‌اند؛ همان‌هایی هستند که از اقدامات اوباما در بهبود رابطه با ایران حمایت می‌کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها