کد خبر: 248034
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

یکی از نمایندگان امضا کننده استیضاح رییس مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» توضیح داد:

چرا امضاهای استیضاح لاریجانی را پس گرفتیم؟/ نمی‌خواستیم لاریجانی را تضعیف کنیم

حسن نوروزی نماینده امضا کننده استیضاح علی لاریجانی که پس از چند ساعت امضایش را از این طرح پس گرفت، می‌گوید: ما برای اینکه به علی لاریجانی بگوییم نباید جایگاه ریاست مجلس تضعیف شود آن نامه را امضاکردیم نه به خاطر استیضاح.

چرا امضاهای استیضاح لاریجانی را پس گرفتیم؟/ نمی‌خواستیم لاریجانی را تضعیف کنیم
کد خبر: 248034
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته طرح استیضاح علی لاریجانی با امضای 27 نماینده در مجلس مطرح شد اما این طرح تنها پس از چند ساعت با پس گرفتن 7 امضا منتفی شد.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس که از امضا کننده این طرح بود، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»، در خصوص چرایی کاهش امضاهای استیضاح علی لاریجانی ، گفت: آنچه ما امضا کردیم طرح استیضاح نبود بلکه نامه‌ای بود با محتوای اینکه چرا لایحه پالرمو بعد از تصویب مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص ارسال شده است.

او ادامه داد: ما به قانون گذاری مجمع تشخیص به این نحو که نظارت بر نمایندگان داشته باشد و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی را نظارت بر قانون‌گذاری بداند، مخالفیم و این دیدگاه را غلط می‌دانیم. با این نامه می‌خواستیم به رییس مجلس بگوییم این کار تضعیف مجلس و تضعیف شخص آقای لاریجانی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هدف ما از امضای آن نامه، ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس نبوده و زمانیکه متوجه شدیم منظور ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس است، امضایمان را پس گرفتیم. هدف این بود که به رییس مجلس کمک کنیم. ما نمی‌خواستیم مجلس و رییس مجلس در مقابل مسایلی که گاهی در مجمع تشخیص مطرح می‌شود، تضعیف شود.

نوروزی گفت: ما در آن نامه بحثی در مورد ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس نداشتیم. بحث ما این است که چرا پالرمو را که مجلس و شورای نگهبان تصویب کردند به مجمع ارسال شد. زمانیکه قانونی را مجلس و شورای نگهبان تصویب کردند دیگر کار تمام است و نباید به مجمع ارسال شود.

او در پایان تکید کرد: ما در خصوص تذکر به رییس که نباید خودتان را تضعیف کنید آن نامه را امضاکردیم نه بخاطر استیضاح.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها