کد خبر: 248064
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۱:۰۰
| |

تحصن لیبیایی‌ها مقابل سفارت عربستان در لندن برای آزادی بازداشت‌شدگان حج عمره

فعالان لیبیایی با تحصل در مقابل سفارت عربستان در لندن خواستار آزادی سه شهروند این کشور شدند. این سه نفر، سال گذشته میلادی پس از انجام فرایض حج عمره در عربستان بازداشت شده بودند.

تحصن لیبیایی‌ها مقابل سفارت عربستان در لندن برای آزادی بازداشت‌شدگان حج عمره
کد خبر: 248064
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فعالان لیبیایی با برگزاری تظاهراتی مقابل سفارت عربستان در لندن با در دست گرفتن پلاکاردهایی از مسؤولان عربستانی خواستند تا سرنوشت این سه شهروند لیبیایی با نام‌های محمد حسین الخضراوی، محمود بن رجب و حسین زعیط که از رهبران انجمن هفدهم فوریه و از اهالی شهر "الزاویه" لیبی بودند، مشخص کنند. این افراد در سال گذشته میلادی پس از انجام فرایض حج عمره در فرودگاه جده بازداشت شدند.

تظاهرکنندگان لیبیایی همچنین نسبت به اینکه این سه شهروند به همان سرنوشت جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی دچار شوند، ابراز نگرانی کردند؛ به ویژه اینکه مقامات عربستان هیچ اطلاعاتی از آن‌ها از زمان بازداشت‌شان در فرودگاه جده از حدود یک سال قبل ارائه نداده‌اند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سازمان‌های بین‌المللی را به مداخله و فشار بر عربستان برای آزادی این بازداشت‌شدگان و توقف سیاسی کردن مناسک حج و عمره فراخواندند.

اعتراض کنندگان در بیانیه‌ای تهدید کردند که اگر بازداشت شدگان آزاد نشوند یا سرنوشتشان مشخص نشود، به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت می‌کنند. آنها همچنین از دولت وفاق ملی لیبی خواستند تا موضع خود را مشخص کند و اقداماتی را هرچه سریعتر برای آزادی این سه شهروند لیبیایی اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها