کد خبر: 248337
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

جولان؛ یک ساعت در تب جنگ

در حالی که رسانه‌های رسمی دولت سوریه همچنان بر ناکام بودن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید می‌کنند رسانه‌های مخالف از هدف قرار گرفتن شماری از مواضع نظامی و شبه‌نظامی در اطراف بلندی‌های جولان خبر می‌دهند.

جولان؛ یک ساعت در تب جنگ
کد خبر: 248337
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۹ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع خود در سوریه خبر داد اسرائیل مواضع ارتش سوریه و شبه‌نظامیان همسو با دولت را مورد هدف قرار داده است. به زعم این منابع، اسرائیل منطقه «حرفا» در ریف قنیطره، محل استقرار تیپ‌های 90 و 76، تپه «المانع» و مناطقی در ریف شمالی درعا را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، شاهدان اعلام کردند حملات بیش از یک ساعت به طول انجامید در حالی که سانا خبرگزاری رسمی دولت سوریه از واکنش سریع پدافند هوایی ارتش سوریه به این حملات سخن گفت و بر سرنگونی تعدادی از اهداف پروازی مهاجم تاکید کرد. سانا به نقل از یک منبع نظامی که نامش را ذکر نکرد خبر داد: پدافند هوایی سوریه به مقابله با اهداف مهاجم پرداخته و آنها را بر فراز منطقه «الکسوه» در جنوب دمشق سرنگون کردند.

در این حال اخبار ضدونقیضی در رابطه سرنگونی یا عدم سرنگونی یک هواپیمای جنگی اسرائیلی منتشر شده و با وجود تاکید هر دو طرف بر روایت خود هیچ دلیلی برای اثبات ادعای‌شان در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. گفتنی است روسیه بعد از آنکه یک فروند هواپیمای جاسوسی‌اش در حریم هوایی سوریه سرنگون شد، سامانه پدافندی پیشرفته اس-300 را در اختیار ارتش سوریه قرار داد.

تا لحظه تهیه این خبر منابع رسمی سوری یا مخالفان، اطلاعاتی در رابطه با میزان خسارات و تلفات وارد آمده از این حمله منتشر نکرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها