وزیر آموزش و پرورش:

گفتگوی بین نسلی نباید به الگوپذیری صرف تلقی شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: گفتگوی بین نسلی نباید به الگوپذیری صرف تلقی شود و وقتی می‌گوییم باید بین نسل‌ها گفتگو شکل بگیرد نباید به این شکل باشد که نوع گفتگو، پوشش و حتی سلایق شما دانش آموزان مانند پدرانتان باشد.

گفتگوی بین نسلی نباید به الگوپذیری صرف تلقی شود
کد خبر: 248499
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست هم اندیشی گفتگوی بین نسلی با حضور محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ظهر امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

بطحایی در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج عنوان کرد: در میان صحبت‌های دانش‌آموزان به تفاوت نسل‌های 50 و 60 اشاره می‌شود و هر چه جلوتر می‌رویم فاصله این نسل بیشتر نیز می‌شود.

وی ادامه داد: گفتگوی بین نسلی نباید به الگوپذیری صرف تلقی شود و وقتی می‌گوییم باید بین نسل‌ها گفتگو شکل بگیرد نباید به این شکل باشد که نوع گفتگو، پوشش و حتی سلایق شما دانش آموزان مانند پدرانتان باشد. همچنین اینکه شخصیت ما چگونه است از طریق گفتگو و با استفاده از تجربه های گذشته مورد بهره‌مندی قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وقتی از گفتگو صحبت می‌کنیم نباید اینگونه تلقی شود که فرزند من هم باید مانند من صحبت کند یا مانند من لباس بپوشد اما همواره این گفتگو میان والدین و دانش آموزان موانعی داشته مثل اینکه سن ازدواج بالارفته و فاصله سنی میان والدین و فرزندان زیاد شده است‌ و آدم‌ها کمتر حوصله گفتگو با هم را دارند. علاوه بر این تک فرزندی در خانوداه‌های ایرانی وجود دارد در حالی که اگر تعداد خواهران و برادران زیاد باشد گفتگو و تعامل صورت می‌گیرد‌.

بطحایی افزود: مواردی وجود دارد که این گفتگو را تهدید می‌کند که عامل آن گسترش فضای مجازی است که در واقع جای تعاملات واقعی را گرفته است. پیش‌تر گروه‌های همسالان مرجعیت داشت، اما امروز همسالان هم با هم تعامل ندارند.

وی در پایان اذعان داشت: مهم‌ترین عامل در گفتگوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود. این صدا شنیده نمی‌شود و درک ما از فرزندانمان درک درستی نیست. تصویری که از فرزندان ما وجود دارد با آن تصویری که در ذهن والدین وجود دارد متفاوت است. وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا این فرهنگ را ترویج کند که نباید دانش آموزان فقط فرمول حفظ کنند بلکه باید به سایر نیاز‌های فردی و اجتماعی بچه‌ها رسیدگی شود.پاسخ دادن به نیازهای دانش آموزان باید هدف اصلی ما قرار بگیرد. حتی رییس جمهور هم گفته است که دانش آموزان باید کتاب‌های درسی را نقد کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها