عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده اصولگرای مجلس:

می‌توانم آدرس همه پولشویی‌ها و قاچاقچی‌ها را به نمایندگان بدهم

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده اصولگرای مجلس گفت: آقای ظریف صحبت نادرستی نکرد که حالا از او آدرس خواسته‌اند. من می‌توانم آدرس همه پولشویی‌ها را به نمایندگان بدهم؛ اسامی همه قاچاقچیانی که میلیاردها پول کثیف در این کشور مبادله می‌کنند. کسی وجود دارد که بگوید این پول‌ها کثیف نیست؟

می‌توانم آدرس همه پولشویی‌ها و قاچاقچی‌ها را به نمایندگان بدهم
کد خبر: 248553
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۳:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عزت الله یوسفیان‌ملا در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه با ذکر این موضوع که استیضاح حق نمایندگان است، بیان کرد: در برخورد با مسائل مختلف یک نماینده آزاد است استیضاح کند و نماینده دیگر هم می‌تواند مخالف باشد.

در وضعیت فعلی کشور کسی نمی‌تواند جایگزین جواد ظریف شود

وی همچنین با تاکید بر این مساله که کشور انقلابی همیشه در شرایط حساس است و این وضعیت گاهی پررنگ‌تر و گاهی کم‌رنگ‌تر است، افزود: بحث امروز ما این است که همه اهل فن می‌دانند در وضعیت فعلی کشور کسی نمی‌تواند جایگزین جواد ظریف شود و یا با رفتن ایشان از وزارت امور خارجه به فرض اینکه کسی هم بتواند در این سمت قرار بگیرد، حداقل وزارت‌خانه‌ای در این شرایط کشور که تحریم‌ها به سمت ما گسیل شده چند ماه در حوزه سیاست خارجی عقب خواهیم افتاد.

در شرایطی که اروپا و آمریکا دنبال تقویت وزرای خارجه خو هستند ما ظریف را تخریب می‌کنیم

یوسفیان‌ملا ادامه داد: این در شرایطی است که کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال تقویت وزرای خارجه خود هستند یعنی نه تنها به آنها اختیارات گسترده می‌دهند بلکه خارج از چارچوب وزارت امور خارجه و در سایر دفاتر در نهادهای مختلف با دست باز به پیگیری سیاست‌های خود مشغول هستند. حالا ما در این شرایط می‌خواهیم رییس دستگاه دیپلماسی را استیضاح و تخریب کنیم و بگوییم چرا این جمله را بیان کردی.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط، شرایط استیضاح آقای ظریف نیست. من با برخی استیضاح‌کنندگان هم صحبت کردم که آنها گفتند ما قصد برکناری وزیر امور خارجه را نداریم فقط می‌خواهیم مطالبی را در قالب استیضاح بگوییم.

قاطبه نمایندگان معتقدند شرایط مناسبی برای استیضاح وزیر امور خارجه مهیا نیست

وی در رابطه با اینکه آیا واقعا بحث پولشویی عامل استیضاح وزیر امور خارجه است یا برخی سیاست خارجی دولت را هدف گرفته‌اند، گفت: از هیچ نماینده‌ای نمی‌توانیم بپرسیم چرا استیضاح کردی؛ هرکس دلیل خودش را دارد و این را حق قانونی خود می‌داند. با این وجود قاطبه نمایندگان مجلس معتقد هستند امروز شرایط مناسبی برای استیضاح وزیر امور خارجه مهیا نیست.

یوسفیان ملا در خصوص اظهارات ظریف در خصوص پولشویی هم گفت: هر عدد و رقمی که در کشور برای کالای فاسد، قاچاق و غیرقانونی رد و بدل می‌شود، پول کثیف و نجس است و باید به اصطلاح شسته شود. برای مثال در پیاده‌روی یکی از خیابان‌های تهران یک بسته هروئین به معتادی فروخته می‌شود؛ هزینه این ماده مخدر همان پول کثیف است. هر سارقی که مال مسروقه را می‌فروشد، پولش کثیف است. آیا در کشور ما این اتفاقات به وقوع نمی‌پیوندد؟! چند میلیارد در روز برای مواد مخدر در کشور پول مبادله می‌شود؛ همین‌طور ربا حرام است؛ آیا ربا در کشور ما صورت نمی‌پذیرد؟

منشا فساد سه هزار میلیاردی امیر منصور آریا، پول ناسالم نبود؟

وی ادامه داد: سه هزار میلیاردی که امیر منصور آریا بخاطرش اعدام شد مگر پول ناسالم ناشی از اختلاس و رشوه نبود؟! اینطور نیست که آدرس دقیق بدهند که چه کسی یا چند نفر در کشور پولشویی می‌کنند. من می‌توانم ساعت‌ها برای شما از پول‌های ناسالم رد و بدل شده در کشور صحبت کنم.

می‌توانم آدرس همه پولشویی‌ها را به نمایندگان بدهم

یوسفیان‌ملا گفت: آقای ظریف صحبت نادرستی نکرد که حالا از او آدرس خواسته‌اند. من می‌توانم آدرس همه پولشویی‌ها را به نمایندگان بدهم؛ اسامی همه قاچاقچیانی که میلیاردها پول کثیف در این کشور مبادله می کنند. کسی وجو دارد که بگوید این پول‌ها کثیف نیست؟ این یک بعد است و البته ابعاد دیگری نیز دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح‌کنندگان نمی‌توانستند در قالب سوال ابهامات خود را با وزیر امور خارجه مطرح کنند، گفت: قطعا می‌خواستند فشار را بیشتر کنند ولی آقای ظریف حرف نادرستی نزده است. من اگر جای ایشان بودم نام 10 قاچاقچی بزرگ و یا بدهکاران بانکی را مطرح می‌کردم. اینکه بگوییم در کشور پولشویی وجود ندارد ،حرف درستی نیست.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها