کد خبر: 248672
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن خبر داد

موافقت سازمان برنامه با پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به راه‌آهن

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، گفت: سازمان برنامه و بودجه پذیرفته است 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی به پروژه‌های ریلی اختصاص یابد که در حال توافق با بانک‌های عامل و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

موافقت سازمان برنامه با پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به راه‌آهن
کد خبر: 248672
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه حمل‌ونقلریلی و با مشارکت بازار سرمایه امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما در تهران در حال برگزاری است.

در این مراسم معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن اظهار داشت: توسعه ریلی یکی از زیرساخت‌های ایجاد سیستم حمل‌ونقل ریلی پایدار مدنظر تصمیم‌سازان دولت و مجلس است.

روح‌ الله بیرانوند افزود: با توجه به جایگاه منطقه ایران توسعه ریلی با محوریت تکمیل کریدورهای بین‌المللی ریلی است .

وی افزود: از چالش‌های جدی توسعه‌ای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری است، در راه‌آهن برای تحقق اهداف بالادستی این بخش برنامه تدوین شده است.

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه ریلی، گفت: در این همایش طی 7 سرفصل و 28 عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی معرفی می‌شود.

بیرانوند گفت: دولت در برنامه‌های توسعه‌ای و بودجه سنواتی منابع عمومی لازم را برای تأمین زیرساخت‌هااختصاص داده است و با رشد و تکمیل ابزارهای نوین مالی در حوزه بازار سرمایه این بازار استعداد مناسبی خواهد داشت.

وی گفت: از سال گذشته موفق شدیم اعتماد بازار سرمایه، سیستم بانکی و فاینانسرها را جذب کنیم و برای تأمین سرمایه راه‌آهن با آنها به توافق برسیم.

معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن ادامه داد: در قانون بودجه 97 سازوکاری تعریف شده که دولت با همکاری سیستم بانکی نسبت به تأمین منابع پروژه‌های ریلی با نرخ سود یارانه‌ای اقدام کند.

بیرانوند اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه پذیرفته است 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی به پروژه‌های ریلی اختصاص دهد که در حال توافق با بانک‌های عامل و وزارت تعاون و کار هستیم که این ذیل تبصره 19 قانون بودجه سال 97 است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها