کد خبر: 248720
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۱:۵۶:۰۰
| |

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا:

عملکرد مجلس راضی‌کننده نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت مشکلات ساختاری در انتخابات مجلس سبب می‎شود نمایندگان وارد بده بستان شوند.

عملکرد مجلس راضی‌کننده نیست
کد خبر: 248720
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا به مناسبت روز مجلس درباره عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی، می‎گوید که به نظر می‎رسد عملکرد این دوره از نظر خود نمایندگان مجلس دهم هم راضی کننده نیست. بنابراین به خاطر شرایط خاصی که در زمان انتخابات مجلس دهم بر کشور حاکم بود، جریان‌ها به شکل متعادل توانستند حضور پیدا کنند و درواقع الان در مجلس یک گروه و جریان نمی‎تواند با هماهنگی مسئله‌ای را پیش ببرد. از این رو، مجلس بین تفکراتی مانده ‎است و نمی‎تواند به سمت‌وسوی مشخصی حرکت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره موانعی که بر سر راه نمایندگان مجلس دهم وجود دارد، تصریح کرد: شاید بتوان گفت این مجلس جزو اولین مجالسی است که جناح و جریانی در آن اکثریت قاطع نیستند. همچنین افراد کارکرده و صاحب‌نظر هم در این مجلس کمتر حضور دارند. شاید چون این مجلس افراد شاخص کمتری دارد، دچار ضعف بیشتری است.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری در مجلس، تصریح کرد: ما مشکلات ساختاری در مجلس داریم که ربطی به مجلس دهم، نهم و یازدهم ندارد. درواقع نوع انتخاباتی است که ما برای مجلس داریم به‌گونه‌ای است که نمایندگان منتخب، هرچند از توده مردم برگزیده می‎شوند، اما نمی‎توانند کارآمد باشند و به امور خطیر ملی بپردازند.

به گفته ایمانی، تمرکز نمایندگان به مشکلات حوزه انتخابیه خود سبب می‎شود آنان به مسائلی وارد شوند که به آن بده و بستان گفته می‎شود.همچنین مصوباتی که از مجلس بیرون می‎آید دستخوش مشکلات ساختاری است. یعنی نمایندگان چون تمایل دارند که مشکلات حوزه خود را حل بکنند، نگاه به استیضاح‎ها، نظارت بر عملکرد دولت و ... به‌نوعی به بده و بستان تبدیل می‎شود. این مسائل باید حل شود تا مجلس در رأس امور باشد.

ایمانی درباره راه‎های پیشنهادی برای حل این مشکلات ساختاری، توضیح داد: برخی پیشنهاد می‎دهند دو نوع مجلس داشته باشیم. پیشنهاد هم این است که انتخابات مجلس از این شکلی که هست، یعنی از حوزه‎های انتخابیه خارج شود. چراکه این نوع انتخابات باعث می‎شود برخی افراد با تعداد رأی خیلی کم و با صلاحیت‎های نامعلوم در حوزه‎های انتخابیه کوچک به‌عنوان نماینده مجلس انتخاب شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد شاید بتوانند به حل مشکلات حوزه خود بپردازند، اما نمی‎توانند مسئولیت‎های نمایندگی را به‌درستی ایفا کنند. بنابراین کاری که می‎شود کرد این است که انتخابات را به سمت انتخابات ملی یا استانی پیش ببریم و احزاب را در انتخابات فعال‎تر کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها