کد خبر: 248829
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

ظریف واقعیت‌ها را درباره پولشویی بیان کرد/ برخی هنوز کینه انتخابات را به دل دارند/ آیا پول 80 درصد موادمخدر که در کشور توزیع می‌شود، حرام نیست؟/ مخالفان در شرایط جنگ اقتصادی قصد زمین زدن دولت را دارند

محمدرضا خباز، نماینده ادوار مجلس با اشاره به فضاسازی‌ها علیه وزیر امور خارجه در مجلس گفت: جای تاسف است که با وجود واقعیت‌هایی که ظریف مطرح کرد عده‌ای واکنش منفی می‌گیرند و این اتفاق را هدایت می‌کنند.

ظریف واقعیت‌ها را درباره پولشویی بیان کرد/ برخی هنوز کینه انتخابات را به دل دارند/ آیا پول 80 درصد موادمخدر که در کشور توزیع می‌شود، حرام نیست؟/ مخالفان در شرایط جنگ اقتصادی قصد زمین زدن دولت را دارند
کد خبر: 248829
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که برخی از نمایندگان تندرو در مجلس آن را به جریان انداختند،‌ گفت: به جریان افتادن این استیضاح نشان دهنده این است که عده‌ای درصدد برخورد با دولت هستند؛ یعنی هنوز کینه انتخابات را در دل دارند، هنوز از سال 96 تا به حال لباس انتخابات را از تن خود بیرون نیاورده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه به نظر می‌رسد که وزیر امور خارجه شخصیتی است که قدرت دیپلماسی ایران را به رخ جهانیان کشید، گفت: او نشان داد که ایرانیان از استعداد بالا و از سواد مکفی و از توانمندی زایدالوصفی برخوردار هستند.

خباز افزود: رهبری درباره ظریف فرمودند او شخصیتی است که با تلاش‌های مجاهدانه توانست شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را در مجامع بین‌المللی به کرسی بنشاند.

او تاکید کرد: بنابراین آقای ظریف به عنوان فردی که ما را از فشارهای مختلف بین‌المللی نجات داد و چند تحریم ظالمانه و غیرانسانی برعلیه ایران را خنثی کرد، باید مورد تقدیر قرار گیرد و به او حرمت بگذارند.

استاندار سابق خراسان شمالی با اشاره به صحبت‌های ظریف درباره پولشویی، عنوان کرد: جای تاسف است که وقتی ایشان واقعیتی را بیان کرده عده‌ای که در داخل کشور به دنبال این بودند که مجددا ایران به دامن تحریم برگردد و عملا حرفی را گفتند که استکبار جهانی هم به‌دنبال همین حرف بود.

او گفت: آقای ظریف گفت اگر FATF و زیرمجموعه آن CFT را هم تصویب کنیم حداقل موضوع این است که حربه از دست دشمن مکار ما گرفته می‌شود و دیگر آمریکا نمی‌تواند از این حربه به بهانه پولشویی استفاده کند، آقای ظریف این حرف منطقی و حساب شده را زد و متاسفانه عده‌ای به جای اینکه خود شکنند، می‌خواهند آینه بشکنند.

خبار ادامه داد: در صورتی که شاعر می‌گوید خودشکن آیینه شکستن خطاست، وقتی آیینه‌ای را جلوی صورت می‌گیریم و عیب ما را بدون غرض و مرض می‌گوید باید عیب خود را برطرف کنیم؛ نه اینکه آیینه را به زمین بزنیم و آن را ریز ریز کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری مخالفان دولت گفت: بنابراین به نظر می‌رسد که عده‌ای در کشور همچنان کینه انتخابات را به دل دارند و درصدد این هستند که بگویند دولت موفقیت‌های چشم‌گیری را در عرصه بین‌المللی نداشته است.

او افزود: این گروه آن زمان هم می‌گفتند برجام چیز بدی است، وقتی آمریکا از برجام خارج شد هم نظرشان تغییر کرد و همه گفتند که برجام چیز خوبی بود و چرا آمریکا می‌خواهد خارج شود. به کدام حرف شما ملت و کشور باید اعتناء و اطمینان کنند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا ظریف از پولشویی سخن گفته این درحالی است که خود آنها می‌گویند 12 و نیم میلیارد دلار در کشور قاچاق کالا داریم. آیا پول قاچاق کالا حرام و نجس نیست؟ این پول مگر الان در داخل کشور نمی‌چرخد؟ وقتی می‌گوییم نیروهای امنیتی و انتظامی 20 درصد مواد مخدر را می‌گیرند و 80 درصد دیگر توزیع می‌شوند آیا آن 80 درصدی که توزیع می‌شود پول نجس و حرام و نامناسب نیست؟

خباز با تاکید بر این موضوع که ظریف چیز دیگری خارج همین مباحث نگفت،‌ عنوان کرد: قصد این‌ها زمین زدن دولت است و اگر در این نگاه نامناسب به نتیجه برسند عملا خواسته آمریکا و اسرائیل محقق می‌شود. به نظر من این مجموعه که در مجلس کم تعداد هستند اما سروصدای زیادی دارند، با همین روش هم دو سه نفر از نیروهای خود را در هیات رییسه مجلس جای داده‌اند و با پشت‌گرمی آنها هر روز یک جنجال درست می‌کنند.

او در ادامه افزود: به خاطر همین است که یک روز به دنبال استیضاح وزیر امور خارجه، یک روز به دنبال استیضاح دیگر وزرا و روز دیگر به دنبال سوال مجدد از رییس‌جمهور هستند.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: این در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که ما جنگ اقتصادی داریم، دشمن با همه توان برای نابودی کشور به صحنه آمده است و مرد خبیث آمریکایی جان بولتون می‌گوید ما نخواهیم گذاشت که ایرانی‌ها چهلمین سال انقلاب خود را ببینند.

خبار با بیان اینکه کدام انسان عاقل در این شرایط دست به تشنج، تفرقه و اختلاف‌نظر می‌زند، گفت: در شرایطی که ما باید امید را در دل مردم زنده کنیم عده‌ای به دنبال انتقام‌گیری از انتخابات سال 92 و 96 هستند. اما من اطمینان دارم که اکثریت مجلس عاقل هستند و نخواهند گذاشت که هدف شوم آنها محقق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها