عبدالرضا هاشم‌زایی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طرح استیضاح ظریف به منظور اثرگذاری بر نهادهای تصمیم‌گیر در FATF است/ استیضاح‌کنندگان نمی‌خواهند CFT در مجلس و بیرون از مجلس به تصویب برسد

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظر می‌رسد استیضاح ظریف که مسجل است در مجلس رای نمی‌آورد به منظور اثرگذاری بر روی نهادها، مجلس و سایر مراکز تصمیم‌گیر است که به FATF ملحق نشویم.

طرح استیضاح ظریف به منظور اثرگذاری بر نهادهای تصمیم‌گیر در FATF است/ استیضاح‌کنندگان نمی‌خواهند CFT در مجلس و بیرون از مجلس به تصویب برسد
کد خبر: 248973
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به طرح استیضاح ظریف در مجلس، گفت: اگر بخواهیم به عملکرد دولت نمره بدهیم قطعا آقای ظریف نمره قابل قبول و بالایی می‌گیرد. نمی‌دانم ریشه استیضاح ظریف چیست و قبل از ایشان بسیاری از مراجع قضایی به صورت رسمی و غیررسمی درباره پولشویی اظهار نظر می‌کردند.

او ادامه داد: زمانیکه اعلام می‌کنند که 12 میلیارد دلار قاچاق در کشور می‌شود، قاچاق پول سیاه است و پولشویی انجام می‌شود اما چرا یک عده صحبت‌های ظریف را بر نمی‌تابند؟ من معتقدم استیضاح ظریف کاملا سیاسی و استیضاح‌کنندگان می‌دانند که این استیضاح در مجلس رای نمی‌آورد و حتما رای پایینی خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد که استیضاح ظریف به صحن علنی مجلس بیاید احتمالا تعداد امضاهای آن از حد نصاب می‌افتد.

هاشم‌زایی در خصوص هدف استیضاح‌کنندگان ظریف، گفت: این گروه که نوعا مخالف با ملحق شدن ایران با کنوانسیون FATF هستند، بیشتر می‌خواهند CFT در مجلس و بیرون از مجلس به تصویب نرسد. خوشبختانه مراکز تصمیم‌گیری در قانون گذاری زیاد داریم!

او با انتقاد از افزایش مراکز تصمیم‌گیر در قانون گذاری، تاکید کرد: در قانون اساسی تنها مرجع قانون گذاری مجلس بود و مصوبه‌های مجلس باید به تایید شورای نگهبان می‌رسید اما در حال حاضر با استناد به بسیاری از مسایل هم رهنمود به مجلس داده می‌شود و هم قوانین مصوب مجلس رد می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای داوری میان مجلس و شورای نگهبان آن هم در زمانیکه اختلاف در قانون گذاری پیش بیاید، تشکیل شده است اما رسما در قانون گذاری دخالت می‌کند؛ حتی قبل از اینکه لایحه یا طرح به شورای نگهبان برود و اختلافی ایجاد شود.

هاشم‌زایی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام هیاتی ایجاد کرده به نام هیات نظارت بر سیاست‌های کلی که هم رهنمود می‌دهد و هم لوایح و طرح‌ها را پیشاپیش و قبل از ارسال به شورای نگهبان رد می‌کند. بنابراین مراکز قانونگذاری زیاد است.

او در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد استیضاح ظریف که مسجل است در مجلس رای نمی‌آورد اما باز هم مطرح می‌شود وبه منظور اثرگذاری بر روی نهادها، مجلس و سایر مراکز تصمیم گیر است که به FATF ملحق نشویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها