کشته شدن یک فرمانده داعش در حمله هوایی آمریکا

جنگنده‌های امریکایی با حمله به یکی از مواضع داعش در سوریه، یک فرمانده این گروه تروریستی را کشتند. واشنگتن ابوعمرین را مسئول قتل چند گروگان، از جمله یک آمریکایی می‌داند.

کشته شدن یک فرمانده داعش در حمله هوایی آمریکا
کد خبر: 249003
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمله جنگنده‌های آمریکایی به یکی از آخرین مواضع داعش در جنوب شرقی سوریه بامداد یکشنبه (یازدهم آذر) انجام گرفته است.

برت مک‌گورک، نماینده ویژه واشنگتن در ائتلاف نظامی ضد "خلافت اسلامی" (داعش)، شامگاه یکشنبه در پیامی توییتری گفت: «نیروی هوایی ائتلاف با هدف‌گیری دقیق به مخفیگاه شماری از فرماندهان داعش حمله کرد، که یکی از آنها ابوالعمرین بود».

گفته می‌شود که ابوالعمرین برای قتل چندین اسیر جنگی، از جمله شهروند امریکایی پیتر کسیگ، مسئول بوده است. کسیگ یک مددکار بود که در سال 2014 به اسارت گروه تروریستی داعش در آمد و به دست این گروه کشته شد.

داعش سال گذشته بیشتر مواضع خود را در عراق و سوریه از دست داد. دو شهر موصل در عراق و رقه در سوریه دو پایگاه اصلی این گروه تروریستی شناخته می‌شدند.

ائتلاف زیر فرماندهی امریکا هم‌اکنون از مبارزان کرد و عربی حمایت می‌کند که در شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق با پیکارجویان داعش در نبرد هستند.

شامگاه یکشنبه رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که ارتش ایالات متحده به اهدافی در شرق سوریه موشک شلیک کرده است.

ارتش سوریه ماه گذشته اعلام کرد که عملیات پیکار با داعش را با موفقیت به پایان رسانده است.

منبع: دویچه‌وله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها