کد خبر: 249028
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۶:۰۰
| |

در صدا و سیما چه می‌گذرد؟

صدا و سیما هر سال رقم قابل توجهی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که منبع درآمد هنگفتی مانند تبلیغات تلویزیونی به جیب‌های عریض و طویل این سازمان واریز می‌شود. حالا صدا و سیما با چند هزار کارمند هنوز نتوانسته است رقم قابل توجهی از مخاطبان رسانه‌های داخلی و خارجی را با نیروهای به مراتب کمتر از صدا و سیما را به خود اختصاص دهد. آن هم در شرایطی که شبکه‌های تلویزیونی در کشور در انحصار صدا و سیما قرار دارد و بی‌هیچ رقیبی به تولید برنامه می‌پردازد.

حجم ویدیو: 7.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57 دانلود ویدیو
کد خبر: 249028
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جنجال روزهای اخیر صدا و سیما بر سر یک برنامه تلویزیونی و رفتار غیرحرفه‌ای مجری آن، هر چند اتفاق تازه‌ای نیست اما دوباره سوالاتی را در افکار عمومی مطرح می‌کند: در صدا و سیما چه می‌گذرد؟ چه کسانی در اتاق فکر آن تصمیم می‌گیرند؟ بودجه صدا و سیما کجا و چگونه هزینه می‌شود؟ همه این سوالات در حالی مطرح است که صدا و سیما نام رسانه ملی را یدک می‌کشد و از این بابت باید تریبونی باشد که تمام ملت را نمایندگی کند و مطابق ذائقه، نیازها و نگاه آن‌ها برنامه‌ بسازد.


همه این‌ها را بگذارید در کنار اینکه صدا و سیما هر سال رقم قابل توجهی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که منبع درآمد هنگفتی مانند تبلیغات تلویزیونی به جیب‌های عریض و طویل این سازمان واریز می‌شود. حالا صدا و سیما با چند هزار کارمند هنوز نتوانسته است رقم قابل توجهی از مخاطبان رسانه‌های داخلی و خارجی را با نیروهای به مراتب کمتر به خود اختصاص دهد. آن هم در شرایطی که شبکه‌های تلویزیونی در کشور در انحصار صدا و سیما قرار دارد و بی‌هیچ رقیبی به تولید برنامه می‌پردازد.


حالا اما به نظر می‌رسد مخاطبان این رسانه روز به روز ریزش بیشتری دارند؛ صدا و سیما یک روز تریبون را به دلواپسان می‌دهد تا دولت منتخب مردم را تخریب کند و روز دیگر در یک برنامه زنده تلویزیونی از احساسات مردم سوء استفاده می‌کند.

یک روز به بزرگان سینما حمله می‌کند و تریبون را به کسانی می‌دهد که کیارستمی‌ها و دیگر نامداران سینما را تخریب کند و روز دیگر صادق هدایت را هدف حملات قرار می‌دهد و بعد هم دست به توهین و تخریب دوستان دیروزش بزند.

اما آیا علت ریزش مخاطبان صدا و سیما را باید در عملکرد همین مجریان ضعیف و میهمانان گلچین‌شده جستجو کرد؟ یا مدیریت صدا و سیما با ناکارآمدی، این رسانه را به باتلاقی برای جذب بودجه کشور بدل کرده است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها