کد خبر: 249058
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۰۸:۱۲:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا برای مقابله با ایران روی عربستان حساب باز کرده بود/ اتحادیه اروپا عرصه را برای تقابل ایران و آمریکا خالی کرده‌ است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: خالی کردن عرصه از سوی کشورهای اروپایی و سایر کشورها برای این است که آنان منتظر هستند اختلاف اخیر بین ایران و آمریکا مخصوصا بعداز برجام چه شکلی به خود می‌گیرد ، آیا حل می‌‌شود یا به نوع دیگری ادامه پیدا می‌کند.

آمریکا برای مقابله با ایران روی عربستان حساب باز کرده بود/ اتحادیه اروپا عرصه را برای تقابل ایران و آمریکا خالی کرده‌ است
کد خبر: 249058
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه ، درخصوص این‌که برخی از کارشناسان معتقد هستند ایران باتوجه به نقشی که در سوریه دارد می‌تواند در مذاکرات خود با طرف‌های اروپایی و آمریکا از آن استفاده کند و به اصطلاح دست بالا را در این گفت‌وگوها داشته باشد، گفت: معتقدم آن چیزی که در مناسبات ایران و اروپا در حال شکل‌گیری است؛‌ نشان می‌دهد عملا کشورهای عضو این اتحادیه همگی عرصه را برای تقابل ایران و آمریکا خالی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این خالی کردن عرصه از سوی کشورهای اروپایی و سایر کشورها برای این است که آنان منتظر هستند اختلاف اخیر بین ایران و آمریکا مخصوصا بعداز برجام چه شکلی به خود می‌گیرد ، آیا حل می‌‌شود یا به نوع دیگری ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان این که چند اتفاق مهم فراتر از ادعاهای مقامات آمریکایی موضع ایران را تقویت می‌کند، عنوان کرد: نوساناتی که در کابینه رژیم صهیونستی رخ داد محور نخست این اتفاقات است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: کابینه رژیم صهیونیستی بعداز شکست از حماس که آن را القا شده از الگوی جنگ نامتقارن ایرانی‌های می‌دانند باعث شده موضع این رژیم تضعیف شود. کابینه نتانیاهو نخستین ستونی بود که آمریکای‌ها برای پیشبرد اهداف خود در منطقه روی آن حساب کرده بودند .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده برای مقابله با ایران روی عربستان حساب باز کرده بود اما در این مورد هم موفقیتی کسب نکرد، گفت: دو موضع باعث شد که آمریکا در این مورد هم با شکست مواجه شود؛ نخست شکست‌ عربستان در یمن و سپس موضوع قتل روزنامه‌نگار این کشور بود. موضوع اجماع جهانی بر روی عربستان باعث شد که ستون دوم آمریکا هم فرو بریزد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: اعتقاد دارم بعداز این شکست‌های آمریکا در فضای ببین‌المللی اروپایی‌ها و سایر کشورها به این نتیجه رسیدند که آمریکایی‌ها مجبور هستند وارد فاز تنش‌زدایی با ایران شوند و این واقعیت تحولاتی است که وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسائلی مانند سوریه،‌ لبنان و سایر حوزه‌های استراتژیک ایران نسبت به این مسائل بنیادی‌تر هستند به همین دلیل است که همه عرصه را خالی کرده‌اند که ایران با کشورهای اروپایی به یک نتیجه‌ای برسد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها