روسیه و عربستان توافق نفتی اوپک پلاس را تمدید می‌کنند

روسیه و عربستان توافق کردند که قرارداد بین خود برای مدیریت بازارهای نفت، که به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شود را در 2019 هم ادامه دهند.

روسیه و عربستان توافق نفتی اوپک پلاس را تمدید می‌کنند
کد خبر: 249147
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| روسیه و عربستان توافق کردند که قرارداد بین خود برای مدیریت بازارهای نفت، که به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شود، را در 2019 هم ادامه دهند. این درحالیست که هنوز مسکو و ریاض هرگونه کاهش تولید جدید را تایید نکرده‌اند و با این حال قیمت نفت رو به افزایش است.

رییس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، پس از دیدار خود با ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس G20، تمدید این توافق را اعلام کرد. این اظهارات در را به روی توافق اوپک در اجلاس هفته آینده باز کرد. نمایندگان اوپک می‌گویند که رهبران کشورهایشان به آنها برای یک توافق احتمالی تاییدیه داده‌اند اما فعلا کار زیادی باقی مانده است که تعیین میزان کاهش تولید احتمالی هم جزو همین کارهاست.

پوتین در بوینس‌آیرس در مورد تمدید توافق به خبرنگاران گفت: هیچ تصمیم قطعی‌ای در مورد حجم کاهش تولید گرفته نشده است اما ما به همراه عربستان سعودی این کار را انجام خواهیم داد و مقدار کاهش تولید هرچه که باشد، ما بر اساس این تصمیم مشترک، توافق کردیم که وضعیت بازار را بررسی کرده و به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

روز یکشنبه هم وزیر انرژی امارات متحده عربی، سهیل المزروعی که رییس اوپک هم می‌باشد، گفت که خوش‌بین است که اوپک پلاس در دیدار این هفته خود در مورد کاهش تولید در 2019 به توافق خواهد رسید.

المزروعی در موقع ورود خود به پایتخت اتریش گفت: من خوش‌بینم که ما به توافق خوبی برای تنظیم رو به پایین تولید و کاهش آن، خواهیم رسید تا پایداری بازار را تضمین کنیم و اوپک و غیر اوپک را کنار هم حفظ کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها