رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

وضعیت نامناسب نگهداری معلولان در مراکز توانبخشی زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با توجه به وضعیت نامناسب محل بازدید و اسکان نامناسب معلولین به مدیر کل اداره بهزیستی استان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به جابجایی افراد به مکان مناسب‌تر اقدام کنند.

وضعیت نامناسب نگهداری معلولان در مراکز توانبخشی زنجان
کد خبر: 249156
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۲:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان به مناسبت روز جهانی معلولان با حضور در یکی از مرکز توانبخشی معلولین زنجان و بازدید از این مجموعه در دیدار با مدیر کل بهزیستی استان و کارکنان این مرکز ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در این مرکز گفت: خدمت به این افراد باقیات و صالحات است و ما مسئولان بایستی در جهت حل مشکلات این افراد تلاش مضاعف کنیم و زمینه را برای خدمات زیبنده به یک انسان فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: کار شما متفاوت تر از کار و فعالیت سایر مجموعه هاست، چرا که با افرادی که از معلولیت رنج می‌برند کار می‌کنید، با توجه به وضعیت موجود ، وضعیت این مجموعه بسیار ناراحت کننده است. این وضعیت زیبنده نظام اسلامی و استانی که شهرتش شهر کریمان است، نیست.

وی خاطر نشان کرد : این تکلیف و وظیفه حکومت است محل و امکانات مناسب را برای این گونه افراد فراهم کند تا آنها به غیر از مشکلی که دارند درد و رنج دیگری نداشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد:بنده از اداره کل بهزیستی استان توقع نگهداری این افراد در این شرایط کنونی تأسف بار را نداشتم و بعنوان مسئول دستگاه قضایی استان آمادگی کامل جهت رسیدگی ، حل مسائل و مشکلات این افراد را دارم و به شهرداری تاکید میکنم جهت حل مشکل اقامتی این افراد یک محل مناسب و در شان یک انسان فراهم نماید و در اسرع وقت در اختیارشان قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه افزود: این افراد هیچ پناهی ندارند و پناه آنها مسئولان است و لذا تکلیف همه ماست تا در کمترین زمان ممکن نسبت به حل مشکلات این عزیزان گام های محکمی بر داریم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی تاکید کرد: با توجه به اینکه معلولیت برای این افراد به یک محدویت تبدیل شده است و ما مسولان وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی داریم در جهت حل مشکلات این افراد ناتوان و نیازمند قدمهای موثری برداریم.

در پایان این بازدید رئیس کل دادگستری استان با توجه به وضعیت نامناسب محل بازدید و اسکان نامناسب معلولین به مدیر کل اداره بهزیستی استان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به جابجایی افراد به مکان مناسب‌تر اقدام کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها