اسماعیل نجار خبر داد:

تدابیر سازمان مدیریت بحران در صورت زلزله احتمالی در تهران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:با اشاره به زلزله تهران و با بیان این که کارشناسان ظرفیت گسل‌های موجود در تهران را بیش از 7.3 ریشتر نمی‌دانند، گفت: در زلزله 7 ریشتر تهران حدود 2 میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم حادثه قرار خواهند گرفت.

تدابیر سازمان مدیریت بحران در صورت زلزله احتمالی در تهران
کد خبر: 249169
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در حاشیه اولین نشست مدیران کل بحران استان های سراسر کشور و دبیران ستاد مدیریت بحران مناطق 22 گانه تهران، با اعلام این که ما هر روز شاهد حوادث مختلف در سراسر کشور هستیم ، گفت: از این رو در پیشگیری و مقابله باید سطح آمادگی را ارتقا دهیم.َ

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که بنا به دستور وزیر کشور مقرر شد تا همه استان های کشور به عنوان معین استان تهران در نظر گرفته شوند، افزود: دستورالعمل مذکور با هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی کشور، سازمان ها و نهاد های مربوطه و نیز سایر استان ها تهیه و تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: امروز جلسه ای با مدیران بحران استان ها و شهرداران مناطق تهران داریم تا در صورتی که حادثه ای در پایتخت در حد کلان رخ داد، بتوانیم از همه ظرفیت استان ها برای مقابله و کاهش خسارت احتمالی، آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

نجار در ادامه با اشاره به زلزله تهران و با بیان این که کارشناسان ظرفیت گسل های موجود در تهران را بیش از 7.3 ریشتر نمی دانند، گفت: در زلزله 7 ریشتر تهران حدود 2 میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم حادثه قرار خواهند گرفت و 8 میلیون باقی مانده، تحت تاثیر غیر مستقیم خواهند بود. آلاینده ها، منابع نفتی، گاز و ...خود عامل تشدید رخدادها خواهند شد، از این رو تهران نیازمند استفاده از ظرفیت استان های معین در شرایط بحران های بزرگ خواهد بود.

وی با بیان این که در صورت وقوع بحران با توجه به ریزش دیوارها و مسدود شدن راه ها در تهران به بالگرد نیاز داریم، گفت: تاکنون در حال شناسایی تمامی پد های موجود و اماکنی که امکان فرود بالگرد دارند بوده ایم و با سازمان های مربوطه نیز در حال هماهنگی های لازم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های هوایی موجود استفاده نماییم.

رئیس سازمان بحران کشور در خصوص بودجه این سازمان گفت: در حال حاضر دولت با مشکل مواجه است اما 5% از اعتبارات کشور برای مباحث مدیریت بحران که شامل 3 درصد پیشگیری و 2 درصد مقابله در نظر گرفته شده است. در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم دولت با تسهیلات و امکانات بانکی قریب به 12 هزار میلیارد تومان مصوبه در نظر گرفته و بیش از نیمی از آن را پرداخت کرده است که عددی قابل توجه است واین نشان از آن دارد که هر جا لازم باشد بودجه تخصیص داده می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها