آشوب ائتلاف مقتدی صدر در مخالفت با نامزد تصدی وزارت کشور عراق

ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، امروز (سه‌شنبه) در آستانه برگزاری جلسه رای اعتماد پارلمان به وزیران پیشنهادی عبدالمهدی اعلام کردند، هرگز اجازه نخواهند داد فالح الفیاض به عنوان وزیر کشور منصوب شود. در مقابل رئیس ائتلاف دولت قانون خطاب به نمایندگان پارلمان عراق گفت که دو انتخاب دارند، رای‌گیری در مورد کاندیداهای پیشنهادی و یا آشوب.

آشوب ائتلاف مقتدی صدر در مخالفت با نامزد تصدی وزارت کشور عراق
کد خبر: 249195
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۴:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که جلسه پارلمان برای دادن رای اعتماد به نامزدهای هشت وزارتخانه خالی و رسیدگی به انتصاب‌های دولتی برای نیم ساعت به تعویق افتاده نمایندگانی در ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز پیش از آغاز جلسه پارلمان برای رای‌گیری در مورد هشت وزیر باقی مانده اعلام کردند، هرگز اجازه نخواهند داد فالح الفیاض به عنوان وزیر کشور منصوب شود. این در حالی است که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نیز وارد سالن پارلمان شده است.

به گزارش اسکای نیوز عربی، آنها تاکید کردند: الفیاض برای قرار گرفتن در وزارت کشور مناسب نیست زیرا پیش از این نیز او یک سمت اجرایی داشت و عملکرد او در آنجا آزموده شد، علاوه بر این نیز الفیاض چهره مستقلی نیست.

الفیاض پیش از این به عنوان مشاور امنیت ملی عراق و نیز رئیس حشد شعبی مشغول به فعالیت بود.

نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق نیز اظهار کرد: پارلمان عراق امروز در برابر آزمونی واقعی قرار دارد، یا باید به کاندیداهای پست‌های خالی که عبدالمهدی معرفی کرده رای دهد و یا اینکه به سمت آشوب برود.

با توجه به اینکه هیچ نشانه‌ای از توافق میان فراکسیون‌های سیاسی درباره کاندیداهای پست‌های خالی دیده نشد، جلسه پارلمان برای رای‌گیری در مورد کاندیداها به تاخیر افتاد.

مقتدی صدر روز دوشنبه در پیامی خطاب به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به او هشدار داد تحت تاثیر اتفاقاتی که در پشت پرده انتصاب‌ها رخ می‌دهند، قرار نگیرد و وزرایی مستقل و تکنوکرات را انتخاب کند.

نمایندگان پارلمان عراق ماه گذشته میلادی تنها 14 وزیر از مجموع 22 وزیری که عبدالمهدی پیشنهاد کرد را تایید کردند اما به کابینه او رای اعتماد دادند و این امر موجب شد که عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر تایید شود.

پارلمان عراق در ابتدای کار اعلام کرد، اوائل ماه جاری میلادی به این هشت وزیر رای خواهد داد اما رای‌گیری به دلیل اختلافات سیاسی در مورد کاندیداها تاکنون به تاخیر افتاده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها